השפעה חיובית לפעילות גופנית לפני קיום יחסי מין בנשים הנוטלות נוגדי-דיכאון (Depress Anxiety.)

לפעילות גופנית השפעות חיוביות על המצב הבריאותי ועל מצב הרוח, וכעת מדווחים חוקרים כי פעילות גופנית עשויה להשיב את התשוקה המינית והתפקוד המיני בנשים הסובלות מתופעות לוואי מיניות עקב טיפול תרופתי בנוגדי-דיכאון.

החוקרים מטקס מצאו כי תכנית פעילות קרדיווסקולארית קצרה ותרגילי כוח לפני פעילות גופנית לוותה בשיפור בתשוקה המינית ובשיפור משמעותי בתפקוד המיני בנשים עם הפרעה חמורה יותר בתפקוד המיני על-רקע טיפול בנוגדי-דיכאון.

במחקר שארך 9 שבועות נכללו 52 נשים שסבלו מתופעות לוואי של נוגדי-דיכאון, שהתבקשו להקפיד על פעילות גופנית, שהוגדרה כקיום יחסי מין עם בן זוג או אוננות, שלוש פעמים בשבוע. לאחר שלושת השבועות הראשונים, המשתתפות חולקו באקראי למרווח טיפול בן שלושה שבועות עם פעילות גופנית שלוש פעמים בשבוע, ללא קשר לקיום יחסי מין, או מיד לפני קיום יחסי מין; קבוצות אלו חצו לקבוצה המקבילה בשלושת השבועות האחרונים למחקר.

החוקרים השלימו הערכות של הנשים בתום כל שלושה שבועות, עם מדדים תקפים להערכת התשוקה המינית, התפקוד המיני ושביעות הרצון המינית, כמו גם מדדים להערכת מצב הרוח, תפקוד קוגניטיבי ותסמינים גופנים של דיכאון וחרדה.

למשתתפות ניתנו מנטרי קצב לב עם חותמות זמן לקביעת ההיענות לדרגת ומועד הפעילות הגופנית, ותיעדו כל מגע מיני ביומנים באינטרנט עם חותמות זמן. בנוסף, המשתתפות לא היו מודעות להשערה כי לפעילות גופנית מיד לפני פעילות מינית תהיה השפעה גדולה יותר, כאשר כל המשתתפות למעט אחת דיווחו כי הניחו כי המחקר נועד רק לבחון את ההשפעות של פעילות גופנית על המיניות.

החוקרים מדווחים על עליה מובהקת סטטיסטית מתחילת המחקר במדדי תשוקה מינית עם פעילות גופנית מתוזמנת. נראה כי לפעילות גופנית לא-מתוזמנת הייתה תועלת קטנה יותר, אך ללא הבדל מובהק סטטיסטית בהשוואה לפעילות גופנית מתוזמנת.

פעילות גופנית מתוזמנת לוותה גם בשיפור במדדים להערכת התפקוד המיני הכללי בנשים עם הפרעה בתפקוד המיני, אך ההשפעה לא הייתה מובהקת סטטיסטית באלו עם תגובה פחות חמורה לטיפול תרופתי.

מעבר להשפעות עם משטר הפעילות הגופנית, החוקרים קבעו גם כי חלה עליה בתפקודי אורגזמה מתחילת המחקר עם משטר סדיר של פעילות מינית 3 פעמים בשבוע בניגוד לממוצע לפני המחקר של 1.37 פעמים בשבוע.

השיפור המדווח בתשוקה המינית ובתפקוד המיני לא היו תלויים בשינויים במדדי הבריאות הגופנית והנפשית.

החוקרים מתארים את השיפור בין המצב לפני המחקר ובמהלך המחקר כבעלי חשיבות קלינית מתונה אך עקבית. בנוסף, הם מציינים כי אין תופעות לוואי מדווחות לפעילות גופנית ומדובר בגישה המתקבלת היטב ע”י החולים, ללא עלות נוספת.

ממצאי המחקר תומכים בפעילות גופנית כהתערבות התנהגותית להפחתת תופעות הלוואי של נוגדי-דיכאון והשפעתם על התפקוד המיני.

Depress Anxiety. Published online November 1, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה