נדרשת תקשורת טובה ביותר בין המטפל למטופל COPD (מתוך NHLBI )

הסיכום באדיבות סטארגומים

סיכום הידיעה  באדיבותסטארגומיםwww.stargumim.co.il.

חוסר תקשורת בין מטופלים למטפלים אודות מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD ) נשארת “מחסום מרכזי” לאבחון, זאת על פי תוצאות של סקר שפורסם ב-18 בנובמבר על ידי “המוסד ללב, ריאה ודם (NHLBI )  של מכוני המחקר הלאומיים”.

הסקר מראה שיותר אמריקאים, בעיקר מעשנים, משוחחים עם המטפל שלהם אודות התסמינים של COPD , “שהוא סימן מעודד שמאמצי המודעות נושאים פרי”, מציין NHLBI ה-. עם זאת, הם אומרים, המטפלים והמטופלים “עדיין יכולים לעשות יותר”.

“שיחה טובה בין המטופלים לבין המטפלים אודות COPD  יכולה להביא לשינוי אמיתי עבור הסובלים מהמחלה. זה לא סוד שאבחון וטיפול מוקדמים יכולים לשפר את חיי היומיום עבור אלה הסובלים מ-COPD , אבל אי אפשר להגיע לשם בלי קו פתוח לדיאלוג בחדר הבדיקות”, אומר בהצהרה ד”ר ג’יימס קיליי, מנהל המחלקה למחלות ריאות ב-NHLBI .

בשנת 2010, COPD  עברה את השבץ והפכה לגורם המוביל השלישי של מקרי מוות בארצות הברית. המחלה משפיעה בהערכה על 24 מיליון אמריקאים, אולם כמחצית מאלה המושפעים ממנה נשארים לא מאובחנים. התסמינים של המחלה, כולל קוצר נשימה, שיעול כרוני או צפצופים, מתחילים לאט ומחמירים במהלך הזמן, ומובילים רבים מהמבוגרים להתעלמות מהתסמינים שלהם ועיכוב בחיפוש אחר אבחנה וטיפול עד שהמחלה כבר מתקדמת, מציינים בסוכנות.

ב-  NHLBI  ניתחו תוצאות של סקר ה- HealthStyles  השנתי שבוצע בקיץ 2013 בין מדגם מייצג של 4703 בגירים בארה”ב. קיים מרווח טעות של 1.4 אחוזים.

הסקר הראה גידול משמעותי במספר המעשנים כעת שאמרו שהם דנו בתסמינים שלהם עם הרופא שלהם, שעלה מ-42% בשנת 2009 ל-67% בשנת 2013.

בסך הכל, 26% מהבגירים אשר דיווח כי חוו תסמינים של COPD אמרו שהם לא דנו בתסמינים שלהם עם הרופא המטפל שלהם.

שלוש מהסיבות העיקריות שצוינו על ידי אנשים עם תסמיני COPD  אשר לא שוחחו עם הרופא שלהם היו “לא חשבתי על זה”, “אני סובל מהבעיות האלה כבר שנים”, ו-“הבעיות האלה פשוט עוברות עם הזמן”. סיבות אלה מצביעות על חוסר ידע אודות COPD  ומהלך התקדמותה, מציינים ב-NHLBI .

על פי הסקר, גם רופאים מחמיצים הזדמנויות לשיחות עלCOPD    : כ-  82% מהמעשנים כעת אשר חוו תסמינים שוחחו עם הרופא שלהם אודות היסטוריית העישון שלהם, אבל רק 37% ממעשנים לשעבר, הנמצאים גם הם בסיכון, דיווחו על שיחה דומה.

רק 18% מהאנשים עם תסמינים אשר דנו בתסמינים שלהם שמעו את הרופא המטפל שלהם מזכיר שאולי יש להם COPD .

COPD היא המחלה המרכזית הכרונית היחידה בה מקרי המוות לא פוחתים. זה קריטי שאנשים יבינו אם הם עלולים להיות בסיכון ויכירו בתסמינים שלהם מוקדם ככל האפשר”, הצהיר ד”ר קיליי.

ה-NHLBI  ממשיך בקמפיין ” COPD  דע יותר, נשום טוב יותר “. זהו  הקמפיין הלאומי הראשון אודות COPD  שמטרתו היא לשפר את הידע הן בקרב אלה עם COPD  והן בקרב אלה הנמצאים בסיכון למחלה והן בקרב מטפלים, בייחוד אלה המספקים טיפול ברפואת משפחה.

כעת ב-50 מדינות ובמחוז קולומביה, “רשת נשום טוב יותר” של ארגונים מקומיים ושל המדינה מקיימים פעילויות ואירועים לאורך חודש נובמבר כחלק מחודש המודעות הלאומית ל-COPD . הקמפיין פיתח גם כלים לקיום דיונים בין מטפלים לבין מטופלים בחדרי הבדיקות.

לדיווח במדסקייפ 

הערת המערכת: אין ספק שהעיקרון הזה של “דע יותר…”  שריר וקיים גם עבור מחלות רבות אחרות הניתנות למניעה או שליטה במידה והקשר הרלבנטי למחלה שבין הרופא המטפל והמטופל חזק יותר… זאת הסיבה מדוע סקירה זו מוצגת במרבית ההתמחויות באתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה