לימוד מוסיקה ונגינה תורמים לשיפור בתפקוד ומבנה המוח (Society for Neuroscience)

שלושה מחקרים שהוצגו בכנס השנתי של החברה למדעי המוח מראים כי לימוד ונגינת מוסיקה, במיוחד בגיל צעיר, עשויים להשפיע לטובה על מבנה ותפקוד המוח.

החוקרים זיהו איזורים במוח שהושפעו מלימוד המוסיקה והבחינו אף בהשפעה חיובית על גמישות המוח. לדעת החוקרים, ניתן להיעזר בלימודי מוסיקה ככלי לימודי וחינוכי חלופי, ואף לטיפול בנכויות.

במחקר הראשון הבחינו החוקרים כי המשתתפים שלמדו מוזיקה בגיל צעיר, חיזקו איזורים במוחם שאחראים על מיומנויות שפה. במחקר זה זיהו החוקרים כי לימודי מוסיקה בגיל צעיר השפיעו על מהירות התגובה המוחית של גם בגיל מבוגר יותר, מבלי שאותם מבוגרים המשיכו לנגן או לעסוק במוסיקה.

במחקר השני נמצא כי לימוד מוסיקה בגיל צעיר הוביל לשיפור המערכת העצבית לשלב מידע ממס’ מערכות עצביות.

במחקר השלישי שנעשה בעזרת fMRI בפסנתרנים נמצא שמידת יכולת האילתור בנגינה הייתה קשורה גם ליכולות אילתור בתחומים אחרים.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה