חשיבות ההדרכה לביצוע תרגילי תנגודת בילדים (Br J Sports Med)

לאימוני תנגודת השפעה חיובית בילדים, אך אלו דורשים השגחה והתאמה אישית ע”י איש מקצוע מיומן, כך לפי הצהרת קונצנזוס של עשרים רופאים ומומחי כושר גופני, שפורסמו בכתב העת British Journal of Sports Medicine וזוכה לתמיכת ה-American Academy of Pediatrics וה-NCAA (National Collegiate Athletic Association).

הכותבים מסבירים כי אימוני תנגודת היכולים לכלול הרמת משקולות, כדורים רפואיים וכן שכיבות שמיכה ואימונים אחרים לנשיאת משקל הגוף  – עשויים להשפיע לטובה על גופם של צעירים ולהכין אותם לחיים פעילים.

מהנתונים בנושא עולה כי הכושר הגופני של ילדים הולך ופוחת עם הזמן. ישנן בעיות רבות הנוגעות לאורח החיים הנוכחי. העדר כוח גופני וכושר כללי, כוח שריר-שלד ובריאות לב וכלי דם תורמים כולם למצב הבריאותי הירוד של ילדים, ואימוני תנגודת מהווים אפשרות טובה לשיפור המצב הנ”ל, אך יש להקפיד על מינון הולם.

תקופת הילדות היא התקופה הטובה ביותר לפעילות נושאת-משקל לבניית מסת עצם וילדים נוטים פחות ממבוגרים לסבול מנקעים ומתיחות שרירים. תוכניות שנועדות לעודד פעילות גופנית ולתקן צורות תרגילים ספציפיים עשויות לתרום גם להפחתת הסיכון לפציעות ב-50% בילדים ומתבגרים.

ההשתתפות בתרגילי פעילות גופנית אינה צריכה להתחיל בתחרויות ספורט אלא להתקדם בהדרגה. עם זאת, יש להקפיד כי פעילויות אלו יבוצעו תחת השגחה של אנשי מקצוע מיומנים, דוגמת מאמנים ומדריכים.

על המדריכים לדעת כיצד לתקשר באופן יעיל עם הילדים והמתבגרים, וכן אילו תרגילים מתאימים במיוחד לילדים ומתבגרים ומהו ההיקף המתאים.

באשר לאימוני תנגודת, הורים ומאמינם צריכים לזכור תמיד כי ילדים אינם מבוגרים קטנים. ילדים, בפרט הצעירים בהם, זוכים לתועלת הרבה ביותר מחזרות על תרגילים ללא משקל או עם משקל קל.

חלק מהמומחים ממליצים כי ילדים לפני גיל בית-ספר לא ירימו משקולות, ובמקום זאת יתמקדו בתנועות בסיסיות. לפי המלצות ה-American Academy of Pediatrics, ילדים בגילאי שמונה שנים יכולים להתחיל בהרמת משקולות קלות, אך לדברי המומחים, ילדים מתבגרים בקצב שונה לחלוטין ולכן חלק מהילדים בגילאי חמש שנים בתכנית שלהם החלו להרים משקלים קלים.

Br J Sports Med 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה