טיפול ב-Teriflunomide מפחית התקדמות מתסמונת קלינית מבודדת לטרשת נפוצה (מתוך כנס ECTRIMS)

מתוצאות מחקר TOPIC, שהוצגו במהלך הכנס ה-29 מטעם ECTRIMS (European Committee for Research and Treatment in Multiple Sclerosis) עולה כי שני מינוני טיפול ב- Teriflunomide הביאו להפחתת הסיכון להתקדמות לטרשת נפוצה בחולים עם תסמונת קלינית מבודדת (CIS או Clinically Isolated Syndrome).

החוקרים מדווחים כי טיפול במינון 14 מ”ג היה יעיל יותר מטיפול במינון 7 מ”ג, בפרט בהפחתת נגעים מוחיים בבדיקות הדמיה.

במסגרת המחקר נכללו 618 חולים עם CIS, שהוגדר בנוכחות אירוע נוירולוגי ראשון מתאים לדה-מיילניזציה ובדיקת MRI שהדגימה שני נגעים, או יותר, בהדמיית T2, המתאימים לטרשת נפוצה. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Teriflunomide במינון 7 מ”ג או 14 מ”ג, פעם ביום, או לקבוצת פלסבו. משך המחקר המתוכנן היה 108 שבועות. משך החשיפה הממוצע ל- Teriflunomide במחקר עמד על כ-16 חודשים.

מהתוצאות עולה כי חלה ירידה של 37% בהשוואה לפלסבו בשיעורי ההתקדמות מתסמונת קלינית מבודדת לטרשת נפוצה דפיניטיבית (התוצא העיקרי), עם טיפול במינון 7 מ”ג וירידה של 43% עם טיפול במינון של 14 מ”ג.

כמו כן, נרשמה ירידה משמעותית של 30-35% בתוצאי סיום משניים שכללו הישנות קלינית או נגעים בבדיקת MRI עם שני המינונים.

כמו כן, נרשמה ירדה משמעותית בפעילות הועברת האדרה ע”י גדוליניום, בהשוואה לפלסבו, שהייתה משמעותית עם טיפול במינון 14 מ”ג.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר עליהן דווח בשכיחות גבוהה יותר עם טיפול ב- Teriflunomide כללו עליה בערכי ALT (Alanine Aminotransferase), כאבי ראש, הידקקות של השיער, שלשולים, נימול וזיהומים בדרכי הנשימה העליונות. לא תועדו מקרי תמותה בקבוצת הטיפול ב- Teriflunomide במהלך תקופת המחקר. בקבוצת הפלסבו נרשם מקרה תמותה אחד עקב אובדנות.

בשיעור גבוה של חולים בקבוצות הטיפול תועדה ירידה בספירת התאים הלבנים, הנויטרופילים והלימפוציטים, אך הערכים הממוצעים היו בטווח התקין, והירידות תועדו בעיקר במהלך 12 השבועות הראשונים לטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מבטיחים מאחר ועולים בקנה אחד עם העדויות הקיימות התומכות בתועלת של טיפול מוקדם בטרשת נפוצה. ממצאי TOPIC מדגימים את היעילות והבטיחות של Teriflunomide בספקטרום החולים עם טרשת נפוצה.

מתוך כנס ECTRIMS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה