הנחיות טיפול חדשות בדום נשימה בשינה במבוגרים (Annals of Internal Medicine)

הקולג’ האמריקאי לרופאים (ACP, American College of Physicians) פרסם הנחיות עכשוויות לניהול של דום נשימה בשינה  (OSA- Obstructive sleep apnea)  במבוגרים.   OSA היא הגורם העיקרי לישנוניות מוגברת במהלך היום, וקרוב לעשרים מיליון אמריקאים סובלים ממנה. השכיחות של  OSA נמצאת בעליה, ככל הנראה בשל שיעורים עולים של השמנת יתר. ההנחיות של ה-ACP מבוססות על מחקרים שפורסמו בשפה האנגלית בספרות המקצועית בין 1966-2012באמצעות סריקות של מאגרי המידע מדליין וקוקריין והן כוללות המלצות לירידה במשקל אצל הסובלים מהשמנה במקביל ל-OSA, שימוש במכשיר CPAP או בטיפול חלופי בהתקן לקידום לסת.

הממצאים הקליניים ששימשו ליצירת הנחיות הטיפול כללו מחלה קרדיווסקולרית (כמו אי ספיקת לב, יתר לחץ דם, שבץ ואוטם שריר הלב), סוכרת סוג 2, תמותה, מדדים של מחקר של השינה (כמו אינדקס ApneaHypopnea), מדדים של מצב קרדיווסקולרי, כמו לחץ הדם, ושל מצב הסוכרת, כמו רמות המוגלובין מסוכר, וכן מדדים של איכות החיים.

באנשים הסובלים מהשמנה ומעודף משקל המאובחנים עם OSA, ה-ACP ממליצה ומעודדת לרדת במשקל. ה-ACP ממליץ להמשיך את הטיפול באמצעות CPAP (continuous positive airway pressure ) כטיפול ראשוני במטופלים המאובחנים עם OSA. כמו כן ממליץ ה-ACP שימוש בהתקנים לקידום לסת כטיפול חלופי ל-CPAP במטופלים עם OSA שמעדיפים שימוש בהתקן או כאלה שסבלו מתופעות לוואי בשימוש ב-CPAPה-ACP לא כלל בהמלצותיו טיפול פרמקולוגי או ניתוחי במטופלים עם OSA.

להנחיות

Ann Intern Med. 2013;159:471-483

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה