זיהומי כלמידיה וגונוריאה מעלים את הסיכון ללידה מוקדמת ולידת מת (Sex Transm Infect)

במאמר שפורסם בכתב העת Sexually Transmitted Infections מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ייתכן קשר בין זיהומים המועברים במגע מיני דוגמת כלמידיה וגונוריאה ובין לידת מת ולידה מוקדמת.

נתוני New South Wales Perinatal Data Collection תיעדו את כל האבחנות של מצבים המחייבים דיווח, כולל גונוריאה וכלמידיה. החוקרים זיהו נשים עם לידת יחיד ראשונה בין 1999-2008 ובחנו שלושה תוצאים בנפרד: לידה מוקדמת ספונטאנית (לידה לפני 37 שבועות היריון), לידת תינוק קטן לגיל היריון (משקל לידה נמוך מאחוזון עשירי לגיל ההיריון לפי מין התינוק), או לידת מת. סיווג זיהום בכלמידיה או גונוריאה נקבע על-פי קבלת התראה לזיהום למעלה משנה לפני תאריך ההפריה המשוער, בתוך שנה מתאריך ההפריה המשוער, או במהלך ההיריון.

מבין כ-350,000 נשים, החוקרים מצאו כי 3,658 נשים קיבלו הודעה על זיהום בכלמידיה לפני הלידה (1.0%) ומרביתן אובחנו לפני תאריך ההפריה המשוער (81.3%). גונוריאה אובחנה ב-196 נשים (0.06%), כאשר 84.7% אובחנו לפני תאריך ההפריה המשוער. השיעור הכולל של לידה מוקדמת עמד על 4.1%, שיעורי לידת תינוק קטן לגיל ההיריון עמדו על 12.1% ושיעורי לידת מת עמדו על 0.6%.

זיהום בכלמידיה לווה בעליה של 17% בסיכון ללידה מוקדמת ועליה של 40% בסיכון ללידת מת. החוקרים לקחו בחשבון גורמים שונים, כולל גיל, מצב סוציו-אקונומי, אזור מגורים, מקום לידה, עישון, יתר לחץ דם, סוכרת ועוד.

בנשים עם גונוריאה נרשמה עליה של פי שתיים בסיכון ללידה מוקדמת (יחס סיכויים מתוקן של 2.50).

בהערכת נשים בעלות סבירות גבוהה יותר לזיהום בכלמידיה (נשים מתחת לגיל 25, שילדו בין השנים 2005-2008), 4.6% קיבלו התראה אודות זיהום בכלמידיה (1,784 נשים). בהשוואה לנשים ללא זיהום בקבוצה זו, הסיכון ללידה מוקדמת עלה משמעותית (יחס סיכויים מתוקן של 1.46). למועד ההתראה על זיהום בכלמידיה לא הייתה השפעה על התוצאות.

החוקרים כותבים כי מנתוני המחקר עולה כי באימהות בלידה ראשונה עם היסטוריה של זיהום בכלמידיה או גונוריאה קיים סיכון מוגבר ללידה מוקדמת, כאשר היסטוריה של כלמידיה נקשרה עם לידת מת, אך לא זוהה קשר בין אף אחד משני הזיהומים ובין לידת תינוק קטן לגיל ההיריון.

Sex Transm Infect. Published online September 4, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה