הטיפול ב-Ranibizumab (לוסנטיס) ברטינופתיה בילדות נמצא יעיל לאורך שלוש שנות מעקב (Br J Ophthalmol)

בכתב העת British Journal of Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הטיפול ב- Ranibizumab (לוסנטיס) במהלך שלוש שנים נמצא יעיל בטיפול בילדים עם רטינופתיה של פגות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התוצאות העיניות בפגים שטופלו בזריקות לתוך הזגוגית של Ranibizumab בשל רטינופתיה של פגות במהלך תקופה של שלוש שנים.

החוקרים ערכו סדרת מקרים התערבותית כאשר פגים עם רטינופתיה של פגות קיבלו טיפול מחוץ להתוויות בזריקות לתוך הזגוגית של Ranibizumab. התוצא העיקרי היה שיעורי הצלחת הטיפול, שהוגדרו כנסיגה בניאו-וסקולריזציה והעדר הישנות. תוצאים משניים כללו תופעות לוואי עיניות וסיסטמיות וחדות ראייה.

מדגם המחקר כלל שש עיניים שטופלו בזריקות לתוך הזגוגית של Ranibizumab. בכל העיניים תועדה רזולוציה של ניאו-וסקולריזציה לאחר זריקה יחידה. הזריקות לתוך הזגוגית אפשרו המשך גדילה תקינה של כלי הדם לרשתית ההיקפית, ללא סימנים להישנות המחלה או התקדמותה במהלך תקופת המעקב. לא תועדו תופעות לוואי סיסטמיות או עיניות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי משלוש שנות מעקב בסדרה קטנה עולה כי טיפול תוך-זגוגיתי ב- Ranibizumab לרטינופתיה של פגות הביא לתוצאות טובות יותר בשימור הראייה. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים וגדולים להערכת הבטיחות והיעילות בטווח הארוך.

Br J Ophthalmol. 2013;97(7):816-819

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה