בדיקות מקדימות של נגעי סרטן צוואר הרחם עשויות לסייע בהכוונת הטיפול (Gynecol Oncol)

בדיקות מעבדה לרגישות גידולי צוואר הרחם ל-Cisplatin עשויות לסייע בהתאמה אישית של הטיפול התרופתי לממאירויות צוואר הרחם ולהביא לתוצאות טובות יותר, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Gynecological Oncology.

במדגם המחקר שכלל 33 חולות, בחולים עם ממאירויות בשלב מתקדם של צוואר הרחם עם תגובתיות או תגובתיות חלקית ל-Cisplatin לפני טיפול בכימותרפיה והקרנות תועדו שיעורים גבוהים יותר של הישרדות ללא-הישנות לאחר שנתיים (87%), בהשוואה לחולות עם גידולים שלא הגיבו ל-Cisplatin (58%, p=0.036) בבדיקות שלפני הטיפול. שיעורי התגובה הכוללים במחקר לטיפול כימותרפי-קרינתי עמדו על 55%.

למרות ש-31 מבין 75 הנשים שגויסו תחילה למחקר הוצאו מהמחקר מאחר שלא הצליחו לגדל את הגידולים שלהם בתרבית, החוקרים מאמינים כי בדיקות אלו עדיין מהוות דוגמא לאופן בו ניתן לשפר את ההחלטות הנוגעות לטיפול.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים נגעים מ-75 נשים עם אבחנה חדשה של סרטן צוואר הרחם. מבין 44 הנגעים אותם הצליחו החוקרים לגדל בתרבית, 11 הוצאו מהסקירה; שמונה לא הגיבו לטיפול מלא ו-3 אובחנו כנגעים עם היסטולוגיה לא-נפוצה. יתר 33 הנשים אובחנו עם גידולים בשלב קליני של Ib2 עד IIIb; 28 מהנשים אובחנו עם גידולים מסוג SCC (Squamous Cell Carcinoma) ו-5 אובחנו עם Adenocarcinoma. כל החולות השלימו טיפול שבועי בכימותרפיה וקרינה חיצונית, ברכיתרפיה שבועית וטיפול שבועי ב-Cisplatin.

גיל המשתתפות הממוצע בעת האבחנה, השלב הקליני לפי FIGO, ההיסטולוגיה של הגידול, מעורבות קשריות לימפה ומחזורי טיפול שבועי ב-Cisplatin היו דומים בשתי הקבוצות (אלו עם תגובתיות או תגובתיות חלקית ל-Cisplatin ואלו ללא תגובתיות לתכשיר).

כל הנשים עם תגובתיות ל-Cisplatin שרדו ללא-הישנות לאחר שנתיים, וכך גם 83% מהנשים עם תגובתיות חלקית  ו-58% מהנשים עם נגעים שלא הגיבו ל-Cisplatin במעבדה (P=0.10). מבין 28 הנשים עם גידולי SCC, 100% מהנשים עם גידולים שהגיבו ל-Cisplatin שרדו ללא-הישנות לאחר שנתיים, וכך גם 82% מהנשים עם גידולים עם תגובתיות חלקית ו-46% מהנשים ללא תגובתיות (p=0.03). שיעורי ההישרדות ללא-הישנות לאחר שנתיים בקבוצה משולבת שכללה נגעים עם תגובתיות או תגובתיות חלקית ל-Cisplatin ונגעים מסוג SCC עמדו על 86%, בהשוואה ל-46% באלו עם נגעים ללא תגובתיות ל-Cisplatin.

מעורבות קשריות לימפה ורגישות ל-Cisplatin היו שני הגורמים המנבאים היחידים שהיו מובהקים סטטיסטית לניבוי הישרדות ללא-הישנות.

Gynecol Oncol. Published online April 10, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה