חשיבות מתן תוספי וויטמין D לפגים (Pediatrics)

פג

מתן תוספי וויטמין D מומלץ לפגים, הן בזמן שהותם בבית החולים והן לאחר השחרור מבית החולים, כך לפי הנחיות תזונתיות שפורסמו במהלך חודש אפריל של כתב העת Pediatrics. ישנה גם המלצה למתן תוספי סידן וזרחן.

מומחים מיוסטון פיתחו את ההנחיות בשיתוף פעולה עם ועידת ה-American Academy of Pediatrics Committee on Nutrition.

ההנחיות כוללות את ההמלצות התזונתיות הראשוניות לצריכת וויטמין D וסידן באופן ספציפי לפגים, להם דרישות ייחודיות למינרלציה של העצם. הנחיות תזונתיות מטעם ה-Institute of Medicine שפורסמו בשנת 2011 בנוגע לתוספי סידן וויטמין D לא כללו המלצות לפגים.

מרכיבים מרכזיים העשויים לסייע במניעת רככת בתינוקות במשקל לידה נמוך מאוד (VLBW או Very Low Birth Weight) כוללים סידן וזרחן, וחלב לא-מועשר, תזונה פראנטרלית ופורמולות לתינוקות אינם מכילים כמות מספקת של מינראלים אלו לשיפור בריאות העצם בתינוקות אלו. וויטמין D מסייע לתינוקות לספוג סידן.

למניעת רככת בפגים, ההנחיות ממליצות על כמות רבה של תוספי מינראלים לתינוקות במשקל קטן מ-1,800-2,000 גרם. על התוספים לכלול חלב מועשר עם מינראלים או פורמולות שנועדו באופן ספציפי לפגים , ויתבססו על משקל התינוק ולא על גיל ההיריון.

באשר לתוספי וויטמין D, החוקרים כותבים כי על בסיס הנתונים המוגבלים, מומלצת צריכת וויטמין D במינון של 200-400 יחידות ליום בתינוקות במשקל לידה נמוך מאוד. יש להגדיל צריכה זו ל-400 יחידות ליום כאשר המשקל עולה על 1,500 גרם וכאשר התינוק מקבל הזנה אנטרלית.

ניתן להתחיל בהפחתת תוספי המינראלים לאחר שמשקל התינוק מגיע ל-2000 גרם, והתינוקות במשקל זה לרוב מסתדרים היטב עם הנקת שד בלבד או פורמולה לתינוקות לאחר שחרור מבית החולים. תוספי וויטמין D לאחר השחרור מבית החולים עשויים להבטיח כי התינוקות יקבלו לפחות 400 יחידות ליום.

עם זאת, החוקרים מזהירים כי במצבים קליניים שונים יש להתאים את הטיפול.

ההנחיות גם מעודדות הערכה שגרתית של המינראלים בעצם, באמצעות בדיקות ביוכימיות, בתינוקות השוקלים פחות מ-1,500 גרם, אך לא באלו במשקל גבוה יותר. בנוסף, ההנחיות קובעות כי העדויות הקליניות לשברים צריכות להביא להערכה רדיוגרפית לרככת וטיפול באמצעות הגברת צריכת סידן וזרחן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בתינוקות קטנים לגיל ההיריון שנולדו במועד או סמוך למועד, כפי שקורה לעיתים קרובות, ניתן להמליץ על תוספי מינראלים כפי שמומלץ בתינוקות גדולים יותר באותו גיל היריון. יש לעקוב בקפידה אחר הגדילה של התינוקות הללו, עם הבטחת צריכת וויטמין D.

Pediatrics. Published online April 29, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה