תוצאות מבטיחות לטכניקה חדשה לאבלציה לטיפול בנגעים ממאירים בכבד (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Roentgen Ray Society)

טכניקת אבלציה חדשה שאינה מבוססת על חום או קור היא גישה בטוחה וישימה לטיפול בנגעים ממאירים בכבד, קשים לטיפול באבלציה לאור קרבתם לכלי דם גדולים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Roentgen Ray Society.

לדברי החוקרים, טכניקות אבלציה אחרות, כולל אבלציה באמצעות גלי רדיו, מבוססות על חום או קור להרס נגעים ממאירים. עם אבלציה קונבנציונאלית קיים סיכון להרס כלי דם גדולים במידה והנגעים קרובים לעורק או לווריד הפורטאלי. עם זאת, עם IRE (Irreversible Electroporation), גלים חשמליים חזקים גורמים להרס קבוע של ממברנת התא, עם מוות של הרקמה ללא נזק לסביבה.

החוקרים בחנו את הטיפול המילעורי בגישת IRE כנגד 28 נגעים בכבד שלא התאימו לטיפול קונבנציונאלי או היו ממוקמים באזור שאינו ניתן לטיפול באמצעות אבלציה עם גלי רדיו.

מבין 28 הנגעים הממאירים בכבד שטופלו עד כה, אבלציה מלאה של רקמת גידול ויאבילית הושגה ב-21 גידולים. אבלציה מלאה תועדה בבדיקות אולטרה-סאונד, MRI ו-CT עם חומר ניגוד 24 שעות לאחר ההתערבות.

החוקרים מסבירים כי ניתן לחזור על הפעולה ללא מגבלה, כבר עם זיהוי רקמת גידול ויאבילית.

בסדרה הקטנה החוקרים זיהו ארבע תופעות לוואי: חזה אוויר קל אחד, שני מקרים של תרומבוזיס חלקי של הווריד הפורטאלי השמאלי ומקרה אחד של שיתוק הפלקסוס העליון לאחר ההרדמה.

החוקרים גם טיפלו בערמונית ובכליות, כמו גם בסרקומות גדולות כחלק מטיפול פליאטיבי. לכן טכניקה זו מרחיבה את הספקטרום של טיפולי אבלציה לטיפול מקומי בגידולים. מנקודת המבט של החולה מדובר בגישה זעיר פולשנית אמיתית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Roentgen Ray Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה