ההשפעה של מילה על הרכב המיקרוביום בסביבת איבר המין (mBIO)

שינוי באוכלוסיית החיידקים השוכנת על איבר המין בגברים לאחר מילה עשוי לספק הגנה מסוימת מפני זיהומים נגיפיים, כולל HIV, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך חודש אפריל בכתב העת mBio.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מילה של זכרים מלווה בסיכון מופחת להדבקה והעברת זיהומים נגיפיים מסוימים (HIV, HSV-2 ו-HPV) ועשויה לספק הגנה גם כנגד זיהומים חיידקיים מסוימים. המנגנון האחראי עשוי לכלול שינוי הלחות המקומית, סביבת חמצן ירודה באזור העורלה, שמצידה מפחיתה את נטל החיידקים המובילים להתפתחות דלקת.

החוקרים בחנו את הרכב המיקרוביום של 77 גברים לא-נימולים עם אלו של 79 גברים נימולים באוגנדה. היסטוריית זיהומים המועברים במגע מיני הייתה דומה בגברים בשתי הקבוצות, כמו גם תסמינים והרגלים מיניים. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת התערבות (מילה) או ביקורת (ללא מילה). הרכב המיקרוביום היה דומה בשתי הקבוצות לפני ההתערבות.

החוקרים בחנו את העותקים של גן ribosomal 16S RNA להערכת עומס החיידקים המקומי, ומצאו כי עומס החיידקים ירד בשתי הקבוצות, מ-2.0 x 105 ל-3.8 x104 עותקים לאחר שנה אחת בגברים נימולים, ומ-1.4 x105 ל-5.7 x104 עותקים בקבוצת הביקורת.

החוקרים התבססו על ריצוף DNA להבחנה בין זני חיידקים וזיהו ירידה משמעותית בשכיחות 15 משפחות חיידקים במהלך שנה בגברים נימולים (p<0.05), כולל 12 משפחות חיידקים אנאירוביים בלבד.

שבע משפחות חיידקים היו נפוצות יותר בגברים נימולים, חמש מהן עלו בשכיחותן גם בקבוצת הביקורת. שכיחות החיידקים Kocuria ו-Facklamia עלתה רק בגברים נימולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאחר תקנון לשינויים שחלו עם הזמן בקבוצת הביקורת, מילה הביאה להפחתת העומס החיידקים ולשינוי בהרכב המיקרוביום באיבר המין הזכרי.

mBIO. Published online April 16, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה