ADHD בילדות והתמותה, התחלואה והפרעות פסיכיאטריות אחרות בבגרות (Pediatrics)

להפרעת קשב וריכוז (ADHD, attention-deficit/hyperactivity disorder) בילדות קשר לבעיות בריאותיות כרוניות בבגרות, עם עליה בסיכון לתמותה ולתחלואה פסיכיאטרית נוספת, ארוכת טווח, כך לפי מחקר חדש.

מבוגרים שסבלו מ-ADHD בילדות וקבוצת ביקורת ללא ADHD שהיו חלק מאותה עוקבת לידה (5718 פרטים בסך הכל) הוזמנו להשתתף במחקר פרוספקטיבי,  שבחן את התוצאות ארוכות הטווח של הפרעת קשב וריכוז.

באמצעות ה- Standardized mortality ratios (SMRs) השוו התמותה הכללית והסיבתית בין אלו שסבלו מ-ADHD בילדות לעומת הביקורת. כמו כן, בדקו החוקרים האם מי מהמשתתפים נמצא בבית כלא או במעצר. בנוסף, הם ערכו ראיונות נוירופסיכיאטריים עם המשתתפים.

בקרב 367 משתתפים עםADHD  בילדות , שבעה נפטרו (כמעט 2%) ועשרה (2.7%) היו בבית הכלא בעת עריכת המחקר. ה-SMRs להשרדות הכללית במקרי ה-ADHD בילדות לעומת קבוצת הביקורת היה 1.88. עם זאת, התמותה בשל התאבדות היתה גבוהה בהרבה בקרב המבוגרים שסבלו מ-ADHD בילדותם (SMR 4.83). קרוב ל-30% מהם המשיכו לסבול מ-ADHD גם בבגרותם; ברבים מהמשתתפים מקבוצת ה-ADHD היה נוכחת הפרעה פסיכיאטרית נוספת לפחות , יותר מאשר בקבוצת הביקורת (56.9% מול 34.9%, בהתאמה).

החוקרים מסכמים כי ל-ADHD בילדות קשר לבעיות בריאותיות כרוניות, עם עליה בסיכון לתמותה ולתחלואה נוספת, ארוכת טווח, כמו גם הימשכות של ההפרעה בבגרות.

לתקציר המחקר

Pediatrics, 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה