ההשפעה של זיהום חיידקי ונגיפי בחולים עם שפעת חמורה (Influenza Resp Viruses)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי זיהום נלווה בחיידק ו/או נגיף מהווה סיבוך המופיע ברבע מהחולים המאושפזים ליחידות טיפול נמרץ בשל זיהום חמור בשפעת עם נגיף Influenza A.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימות שאלות רבות בנוגע לנטל, גורמי הסיכון וההשפעה של זיהום נלווה בחיידק ו/או נגיף בחולים עם שפעת פנדמית, המתאשפזים ביחידות טיפול נמרץ. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את הנטל, גורמי הסיכון וההשפעה של זיהום נלווה בחיידק ו/או נגיף בחולים באוסטרליה עם שפעת חמורה.

מחקר העוקבה נערך ב-14 יחידות טיפול נמרץ וכלל חולים עם זיהום מוכח בנגיף Influenza A במהלך עונת השפעת בשנת 2009. החוקרים אספו נתונים דמוגרפים, גורמי סיכון, נתונים קליניים ומיקרוביולוגיים, וכן בחנו את הסיבוכים והתוצאות בחולים שנכללו במחקר. בדיקות PCR לפתוגנים נגיפיים וחיידקיים אחרים נערכו על דגימות ממערכת הנשימה.

החוקרים מדווחים כי זיהום נלווה בחיידק ו/או נגיף זוהה ב-23.3-26.9% מהחולים עם זיהום חמור בנגיף Influenza A: זיהום נגיפי נלווה תועד ב-3.2-3.4% מהחולים וזיהום חיידקי נלווה ב-20.5-24.7% מהחולים. Staphylococcus aureus היה החיידק הנפוץ ביותר במקרים אלו, ולאחריו Streptoccous pneumonia ו-Haemophilus influenzae. חולים עם זיהום נלווה בחיידק ו/או נגיף היו צעירים יותר (הבדל ממוצע של 8.46 שנים בגיל), עם שכיחות נמוכה יותר של מחלות רקע (32% לעומת 66.2%, p=0.004) ושכיחות נמוכה יותר של השמנת-יתר (הבדל ממוצע של 6.86 במדד מסת הגוף) בהשוואה לאלו ללא זיהום נלווה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שחולים עם זיהום חיידקי ו/או נגיפי הם לרוב צעירים יותר , עם פחות מחלות רקע, לא זוהו הבלדים משמעותיים בתוצאות. סביר להניח כי זיהום נלווה תורם לצורך באשפוז ביחידות טיפול נמרץ באלו עם גורמי סיכון אחרים לשפעת חמורה. טיפול אנטיביוטי אמפירי, בעל פעילות כנגד סטאפילוקוק, מומלץ בכל החולים עם זיהום חמור בנגיף זה.

Influenza Resp Viruses. 2013;7(2):168-176

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה