טיפול פומי ב-Desmopressin בטוח ויעיל כנגד נוקטוריה (J Urol)

Desmopressin הניתן כטיפול פומי נמצא יעיל בנשים ובגברים הסובלים מנוקטוריה, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהלך חודש פברואר בכתב העת Journal of Urology.

עם זאת, החוקרים מדגישים כי התכשיר אינו מאושר ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי לשימוש זה. הם מאוכזבים מכך שהתרופה לא תהיה זמינה לשימוש למרות הנתונים החיוביים.

במסגרת המחקר נכללו 261 נשים, בגילאי 19-87 שנים, עם מתן שתן בתדירות של פעמיים בלילה, או יותר. הם בחנו מינון נמוך של Desmopressin (25 מיקרוגרם) שנמצא יעיל יותר בנשים בהשוואה לגברים.

הנשים חולקו באקראי לטיפול ב- Desmopressin או פלסבו. Desmopressin ניתן לאחרונה בצורת טבלייה פומית. החוקרים כותבים כי צורת מתן זו מתגברת על בעיות הנוגעות לקשיי בליעה, חוסכת את הצורך בשתיית כמות נוזלים רה ומשפרת את הזמינות הביולוגית בהשוואה לטבליות סטנדרטיות.

לאחר שלושה חודשים, הטיפול ב- Desmopressin הפחית משמעותית את מספר מקרי מתן שתן במהלך הלילה והביא לעליה משמעותית של 33% ומעלה בסיכויי התגובה. הטיפול גם הגדיל את הזמן הממוצע עד למתן שתן במהלך הלילה ב-49 דקות.

התגובות החיוביות נצפו בתוך שבוע של טיפול ונותרו לאורך תקופת המחקר.בקבוצת הטיפול הפעיל נרשם שיפור גדול יותר באיכות החיים הבריאותית ובאיכות השינה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר עולה כי טיפול פומי ב- Desmopressin בנשים הינו יעיל ובטוח בהפחתת נוקטוריה והארכת מרווח הזמן הלילי עד למתן שתן. הם מצאו כי הטיפול הביא לשיפור איכות החיים והיה בטוח מאוד במינון זה, ללא היפנותרמיה בעלת משמעות קלינית.

במחקר אחר, חוקרים מניו-יורק חילקו באקראי 385 גברים עם נוקטוריה בגילאי 20-87 שנים לטיפול פומי ב- Desmopressin במינון 50 או 75 מיקרוגרם, או פלסבו, למשך שלושה חודשים. בהשוואה לפלסבו, שני המינונים הפחיתו משמעותית את מספר אירועי נוקטוריה וכן הביאו לשיפור משמעותי בסיכויים לתגובה של 33% ומעלה. ובדומה לתוצאות בנשים במחקר הקודם, בגברים בקבוצת הטיפול הפעיל חל שיפור גדול יותר משמעותית באיכות החיים הבריאותית ובאיכות השינה.

הטיפול נסבל היטב, אך בתשעה גברים שטופלו במינון של 75 מיקרוגרם רמות הנתרן בדם ירדו ל-130 ננומול לליטר, או פחות, בהשוואה לשני חולים שטופלו במינון של 50 מיקרוגרם.

J Urol 2013

J Urol 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה