ההחלטה על מיסוי המענקים למתמחים תוכרע בועדת הכספים של הכנסת (הר”י)

הר”י מפרסמת היום לתקשורת ההודעה שלהלן אשר מודיעה על כוונתה להיאבק במיסוי על המענקים שמקבלים מתמחים (מענקי פריפריה ומקצועות במצוקה) במסגרת ההסכם הקיבוצי האחרון. דרישת הר”י שהמס יהיה מופחת בעוד שרשות המיסים רואה במענקים כהכנסת שכר לכל דבר. להלן ההודעה:

מחר (ג’) צפויה ועדת הכספים הזמנית בראשותו של ח”כ יעקב גפני להכריע את עתיד הרפואה הציבורית בישראל. ועדת הכספים תקיים דיון שני בנושא מיסוי מענקי הרופאים זאת לאחר שעל אף אזהרות מצד הועדה בדיון הקודם, רשות המיסים נותרה עיקשת בעמדתה ומסרבת להכיר במענקים כפטורים ממס או לחילופין כרווח הון.

ד”ר ליאוניד אידלמן, יו”ר הר”י (בתמונה) אמר כי “כ 800 רופאים כבר החליטו על גורלם המקצועי ובחרו להתמחות במקצועות במצוקה ובפריפריה. לצערנו, רשות המיסים ממשיכה להתעלם מייחודיות המקרה ומהאינטרס הציבורי המובהק, כאשר מדובר ברפורמה מהותית שנועדה להביא רפואה טובה יותר לתושבי ישראל. אותה מדינה שחתמה על ההסכם אומרת כעת בעצם לא מגיע לכם. זו פגיעה קשה בכוונת ובמטרת ההסכם, התחיל תהליך חשוב ומשמעותי ואני קורא לכם אל תעצרו את התהליך הזה. אם לא יאושר הפטור ממס על המענקים זו תהיה פגיעה קשה במגמה החיובית לשיפור הרפואה הציבורית בכלל ובפריפריה בפרט. תקוותנו היא כי ועדת הכספים תקבל החלטה שתאפשר את המשך המגמה החיובית ולא תגדע אותה באיבה. הכרעה של הכנסת בסוגיית המס עשויה להיות בעלת משמעות מכרעת לקבלת ההחלטות בידי הרופאים המתלבטים אם להיענות להצעה להיקלט בעבודה בפריפריה או במקצועות במצוקה “.

יו”ר ועדת הכספים הזמנית, ח”כ יעקב גפני אמר כי “הפריפריה זקוקה את הרופאים הללו כאוויר לנשימה. המציאות שבפועל אחוז המס גבוה כל כך, גורם לכך שתהיה פגיעה ממשית בפריפריה. עד עתה כל הניסיונות שעשינו מול רשות המסים לא צלחו ולא נניח מהנושא הזה. מדובר בעוול ונפעל לתקן את העיוות הזה”.

סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן הביע תמיכה בלתי מסויגת בהפחתת המס על המענקים לרופאים ואמר כי “על המדינה לעמוד בהתחייבותה בהסכם ככתבו וכלשונו. המענקים שהוקצו לרופאים אינם יכולים לכלול מרכיב המיסוי, מכיוון שהם משנים משמעותית את מה שהובטח בהסכם. יש לעשות הכל להפחתת המס ממענקי הפריפריה ולמנוע עוול מציבור הרופאים בישראל”

ד”ר אידלמן הביע הערכתו לתמיכת ח”כ גפני וליצמן ברופאים  “אנו מלאי הערכה ליו”ר ועדת הכספים, ח”כ יעקב גפני ולסגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן על דבקותם ורצונם הכן והאמיתי למנוע את הצעד שירוקן מתוכן את הישגי ההסכם במה שנוגע  לקידום הפריפריה ומקצועות במצוקה.

לפני כשנה הודיעה רשות המיסים כי בכוונתה למסות את המענקים שניתנו לרופאים במקצועות במצוקה ובפריפריה כהכנסה מעבודה. משמעות החלטתה של רשות המיסים היא כי המענקים ימוסו בגובה של עד 48% ובנוסף כ- 12% ינוכו לדמי הביטוח הלאומי.

רשות המיסים דחתה פנייה של ההסתדרות הרפואית ושל ועדת הכספים לבחון את הנושא בשנית ובחרה להשאיר את ההחלטה על כנה. בלית ברירה, פנתה לאחרונה ההסתדרות הרפואית בשם הרופאים לבית המשפט על מנת להביא להכרעה שיפוטית בסוגיה, טרם נתקבלה הכרעה.

הערת המערכת: אנחנו כמובן בעד מס מופחת על מענקים חשובים וראויים אלה, אבל השאלה היא מדוע כאשר נחתמו ההסכמים הנוגעים למענקים אלה לא סוכם עם האוצר (שלמיטב ידיעתנו יש לו השפעה כזו או אחרת על רשות המיסים..) גם גובה המס שיוטל עליהם ..?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה