אלכוהול עשוי לעורר תסמינים בחולים עם אסתמה על-רקע טיפול באספירין (מתוך הכנס השנתי של ה-American Academy of Allergy, Asthma & Immunology)

מרבית החולים עם מחלות נשימה המחמירות עם טיפול באספירין מדווחים על תסמינים נשימתיים על-רקע שתיית אלכוהול, בעיקר בדרכי הנשימה העליונות, כך עולה מנתונים מוקדמים שפורסמו במהלך הכנס השנתי של ה-American Academy of Allergy, Asthma & Immunology לשנת 2013.

החוקרים מסבירים כי זוהי הפעם הראשונה בה מדווחים על קשר מסוג זה. הנושא מעולם לא נדון בספרות הרפואית, וחלק גדול מהרופאים הנתקלים במצב זה למעשה מעולם לא למדו אותו היטב.

העבודה נמשכת בימים אלו; החוקרים מעוניינים לגייס 80 חולים בארבע קבוצות, אך עד כה גייסו 132 משתתפים. המשתתפים השלימו שאלונים שנועדו להעריך תסמינים בדרכי הנשימה העליונות על-רקע צריכת אלכוהול (נזלת, גודש באף) ותסמינים בדרכי הנשימה התחתונות (צפצופים, קוצר נשימה).

בקרב חולים עם מחלה נשימתית שהחמירה עם נטילת אספירין, 79% דיווחו על תסמינים נשימתיים בדרכי הנשימה העליונות או התחתונות עם צריכת אלכוהול, בהשוואה ל-44% מהחולים שסבלו היטב את הטיפול באספירין (p=0.001).

נראה כי ההשפעות של אלכוהול אינן תלויות-מינון, כאשר בחולים רבים, מספר לגימות עוררו את התסמינים.

במונחים של סוג האלכוהול, מחצית מהחולים עם התלקחות על-רקע נטילת אספירין ו-35% מאלו שסבלו היטב את הטיפול באספירין דיווחו על תסמינים דומים עם כל סוגי אלכוהול. עם זאת, 29% מהחולים עם התלקחות בתסמינים על-רקע טיפול באספירין ו-12% מאלו שסבלו היטב את הטיפול התרופתי דיווחו על צריכת יין אדום כטריגר ספציפי. 6% מהחולים עם החמרה עם טיפול באספירין ו-12% מהחולים שסבלו היטב את הטיפול באספירין דיווחו על יין לבן ומשקאות חריפים כטריגר לתסמינים.

החוקרים מדווחים כי מרבית החולים שדיווחו על החמרה בתסמינים הפחיתו את צריכת האלכוהול כתוצאה מכך. על רופאים להיות מודעים לכך שתגובות על-רקע צריכת אלכוהול הן הרבה יותר נפוצות בחולי אסתמה, כאשר המנגנון לכך עדיין אינו מובן היטב.

מתוך הכנס השנתי של ה-American Academy of Allergy, Asthma & Immunology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה