הערכת הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי עם גלולות חדשות למניעת היריון (מתוך הודעת ה-EMA)

סוכנות הבריאות האירופאית (EMA או European Medicines Agency) הודיעה כי בכוונתה לבחון אם נדרש להגביל את השימוש בגלולות משולבות למניעת היריון מדור שלישי או רביעי לנשים שאינן יכולות לקבל את הגרסאות הישנות יותר של הגלולה.

החשש הוא מפני תרומבואמבוליזם ורידי, סיכון נדיר הקשור בשימוש בכל הגלולות למניעת היריון. הסיכון גבוה יותר עם גלולות מדור שלישי או רביעי, בהשוואה לדורות הקודמים של הגלולות למניעת היריון.

גלולות משולבות למניעת היריון מכילות פרוגסטין ואסטרוגן סינתטי. עיקר ההבדלים בין הדורות של הגלולות נוגע למולקולה המשמשת להרכב הפרוגסטין.

הבקשה להשלמת החקירה התקבלה מצרפת, לאור היוזמות לאחרונה להפחתת השימוש בדור השלישי והרביעי של גלולות משולבות למניעת היריון, לטובת גלולות מהדור השני.

ממשלת צרפת הודיעה מוקדם יותר החודש כי אין בכוונתה להמשיך ולסבסד את עלויות הטיפול בגלולות מדור שלישי ורביעי בעקבות תביעה של מטופלת כנגד היצרן בשל תופעת לוואי.

ה-EMA ערכה סקירה דומה לפני כעשור, תוך השוואת הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי של גלולות משולבות מדור שלישי, שהכילו Progestins Desogestrel או Gestodene, ובין גלולות מדור שני שהכילו Progestin Levonrgestrel ואותו מינון של Ethinylestradiol. הסוכנות קבעה בשנת 2001 כי בנשים חלה עליה קטנה בסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי עם הדור השלישי של הגלולות למניעת היריון. עם זאת, מאחר שמאזן עלות-תועלת נטה לטובת התכשירים המשולבים הזמינים, אין סיבה להפסיק את הטיפול באף אחד מסוגי הגלולות.

כעת בכוונת הסוכנות לבחון גם אם המידע המצורף לגלולות מדור שלישי ורביעי למניעת היריון מספק את ההנחיות הטובות ביותר לרופאים ולמטופלות.

מתוך הודעת ה-EMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה