שיעורי האבחון של הפרעות הקשב (attention-deficit/hyperactivity disorder , ADHD ) עלו בצורה חדה בארצות הברית בעשור האחרון, כך לפי מחקר חדש שפורסם השבוע ב-JAMA. החוקרים מצאו כי שיעור האבחון של ADHD עלה מ-2.5% ב-2001, ל-3.1%, עליה יחסית של 24%.
המחקר מצא כי שיעורי האבחון עלו במיוחד בקרב ילדים לבנים ובקרב ילדות ממוצא אפרו-אמריקאי. יתכן והעליה הזו נובעת ממודעות הולכת ועולה של הורים ורופאים ל-ADHD כמו גם ניצול רב יותר של אפשרויות האבחון למיניהן.
החוקרים בדקו רשומות אלקטרוניות מתיקים של 842,830 ילדים ממוצאים אתניים שונים בקליפורניה, בגילאים 5-11, בין השנים 2001-2010. הם מצאו כי היתה שונות גדולה באבחונים חדשים של ADHD בילדים לפי המין, גיל, מוצא אתני וההכנסה הממוצעת בבית. ילדים לבנים, שחורים וממוצא היספני היו בסבירות גבוהה יותר לאבחון כסובלים מ-ADHD , הרבה יותר מאשר ילדים ממוצא אסיאתי או ממוצא אחר. בסה”כ, לאורך המחקר, 39,200 מתוך 842,830 ילדים (כמעט 5 אחוזים) אובחנו עם ADHD. בשנת 2010, 5.6% מהילדים הלבנים אובחנו עם ADHD, כמו גם 4.1 מהילדים השחורים, בעוד שרק 2.5 מהילדים ממוצא היספני ו-1.2% מהילדים ממוצא אסיאתי אובחנו כסובלים מהתסמונת.
שיעור האבחונים החדשים של הילדים עלה מ-2.5% בשנת 2001, ל-3.1% בשנת 2010. בילדים שחורים נראתה העליה הגדולה ביותר בהיארעות של ADHD, מ2.6% ב-2001 ל-4.1%, עליה יחסית של 70%, עליה שניכרה בעיקר אצל הילדות (90% עליה יחסית). ילדים לבנים הראו עליה יחסית של 30%. נראה כי הפערים בשיעורי האבחון בעיקר מעידים על תת האבחון באוכלוסיות מסוימות.
. JAMA Pediatr. Published online January 21, 2013.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!