מינון משולב של etanercept ו-methotrexate בטיפול בדלקת פרקים שגרונית (The Lancet)

מינונים משולבים של etanercept עם methotrexate במטופלים עם דלקת פרקים שגרונית בפעילות בינונית מצליחים להביא לרמת פעילות נמוכה במטופלים ביתר הצלחה מאשר methotrexate לבד, כך לפי מחקר חדש שפורסם ב-The Lancet.

אף על פי שכיחותה היחסית של מחלת דלקת פרקים שגרונית (ראומתויד ארתריטיס), אבל הטיפול במחלה ברמת פעילות מתונה לא נחקר לעומק, כותבים החוקרים. בנוסף, החוקרים חשבו שיש צורך במחקרים נוספים על השימוש הטוב ביותר בתרופות ביולוגיות לאורך זמן וכן אסטרטגיות להפסקת הטיפול. במחקר PRESERVE שפורסם ב-Lancet   הושוותה יעילות התחלת הטיפול, התחזוקה שלו, ירידה במינונים והפסקה של הטיפול ב- etanercept במטופלים בני 18-70 עם מחלה מתונה-בינונית (הערכת DAS28 בין >3•2 ו- ≤5•1) למרות טיפול ב-   methotrexate במינון של 15-25 מ”ג מדי שבוע למשך 8 שבועות לפחות. המחקר הפתוח ארך 36 שבועות, וכל המטופלים קיבלו 50 מ”ג etanercept בנוסף ל- methotrexate. כדי להכנס לשלב השני, מחקר כפול סמיות בן 52 שבועות, על המטופלים היה להכנס לשלב של פעילות נמוכה של המחלה.

מבין כל המשתתפים , 604 (72.4%) הגיעו לשלב השני של המחקר, כש- 202 קיבלו 50 מ”ג etanercept עם methotrexate, 202 קיבלו 25 מ”ג etanercept עם methotrexate, ו-200 קיבלו פלצבו עם methotrexate.

התוצאה העיקרית שחיפשו החוקרים היתה הפרופורציה של המטופלים ששמרו על פעילות מחלה נמוכה בשבוע ה-88 בקבוצה של etanercept 50 מ”ג מול הפלצבו בתקופת הסמיות הכפולה. נקודה נוספת שנבחנה היתה הפרופורציה של המטופלים שקיבלו etanercept 25 מ”ג שמחלתם הגיעה למצב של פעילות נמוכה.

לפי ניתוח מותאם לכוונה לטפל, בשבוע 88, 166 מטופלים מבין 201 שנטלו לפחות מנה אחת של 50 מ”ג etanercept (82.6%) ועברו הערכת DA28 היו במצב של פעילות נמוכה של המחלה, לעומת 84 מבין 197 שקיבלו פלצבו (42.6%). בנוסף על כך, 159 מבין 201 (79.1%) מהמטופלים שקיבלו etanercept 25 מ”ג הגיעו לרמת פעילות נמוכה של המחלה בשבוע ה-88.

החוקרים מסכמים כי למינונים משולבים (רגילים או נמוכים) של etanercept עם methotrexate במטופלים עם דלקת פרקים שגרונית בפעילות בינונית מצליחים להביא לרמת פעילות נמוכה באותם המטופלים ביתר הצלחה מאשר רק methotrexate לבד, גם לאחר הפסקת השימוש ב- etanercept.

לתקציר המחקר

The Lancet, Early Online Publication, 17 January 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה