טיפול בתוספי טסטוסטרון בזמן אימון שיקום בגברים עם אי ספיקת לב כרונית ורמות טסטוסטרון נמוכות (Am Heart J)


לפי מחקר חדש, נראה כי לתוספי טסטוסטרון הניתנים במהלך תכנית שיקום והתעמלות לחולי אי ספיקת לב מבוגרים, הסובלים מרמות טסטוסטרון נמוכה, השפעה חיובית על מדדי הבריאות ועל איכות החיים של המטופלים. המחקר העריך תכנית טיפול בת 12 שבועות, בה ניתן (או לא ניתן, בקבוצת הביקורת) תוסף טסטוסטרון בזריקה לשריר לגברים עם אי ספיקת לב כרונית (CHF, chronic heart failure) ורמות נמוכות של טסטוסטרון. במהלך תקופת המחקר נאסף מידע לגבי מצבם הרפואי של המטופלים. 41 גברים עם CHF, בני 67 בממוצע, עם רמות טסטוסטרון של 10.7 ± 2.6 nmol/L, חולקו באופן אקראי לקבוצת טיפול של התעמלות וקבלת זריקה של טסטוסטרון, או לקבוצת פלצבו. אפשרויות הביצוע הוערכו במונחים של גיוס המטופלים, התמדה בטיפול, ושחיקה (התשה). התוצאות נסמכו על מבחן הליכה מצטברת, ספיגת החמצן בשיא, כח שריר, מדדי א.ק.ג, מדדי N-terminal probrain natriuretic peptide , סמני דלקת, נוכחות של דכאון וכן איכות החיים (לפי Minnesota Living with Heart Failure Questionnaire and Medical Outcomes Study Short-Form ) .
בכל המטופלים שסיימו את המחקר בקבוצת הטיפול נראתה התמדה בטיפול , הן באימון בהתעמלות והן בזריקות. כמו כן נראה שיפור במבחן ההליכה המצטברת, ב-BMI ובכח האחיזה ביד בשתי הקבוצות, הטיפול והפלצבו. בקבוצת הטסטוסטרון נראה גם שיפור בעת האימון בספיגת החמצן בשיא, במדדי הדכאון, בכח השריר ברגל, וכן שיפור במספר מדדי בריאות המשפיעים על איכות החיים, שלא נראו בקבוצת הפלצבו והתרגול. מדדי א.ק.ג, terminal probrain natriuretic peptide, וסמני דלקת לא היו שונים במיוחד בין שתי הקבוצות בסוף המחקר.
לסיכום, המחקר מראה לראשונה כי לתוספי טסטוסטרון במהלך תכנית שיקום לחולי אי ספיקת לב מבוגרים הסובלים מרמות טסטוסטרון נמוכות, שכללה גם התעמלות, היתה ברת ביצוע והשפיעה באופן חיובי על מדדי בריאות רבים ועל איכות החיים של המטופלים.
לתקציר המחקר
Am Heart J. 2012;164(6):893-901.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה