טיפול הולם במחלת עורקים היקפית מפחיתה סיבוכים וסקולאריים (Circ Cardiovasc Interv)

כמחצית מהחולים הפונים לרה-וסקולריזציה אלקטיבית בשל מחלת עורקים היקפית הפוגעת באיכות החיים, אינם זוכים לטיפול הרפואי האופטימאלי ו/או השינויים המומלצים באורחות החיים, דוגמת הפסקת עישון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Circulation: Cardiovascular Interventions.

מהמחקר עולה עוד כי בחולים הנוטלים אספירין וסטטינים לפני ההתערבות נרשמה ירידה גדולה יותר בסיכון לפרוצדורת רה-וסקולריזציה נוספת בתוך שישה חודשים.

לדברי החוקרים, נראה כי אספירין וסטטינים לפני הפרוצדורה, כמו גם הפסקת עישון, מתורגמים לתוצאות וסקולאריות טובות יותר בטווח הזמן הבינוני.

במסגרת המחקר נאספו החוקרים נתונים ממאגר Blue Cross Blue Shield of Michigan Cardiovascular Consortium Peripheral Vascular Interventions וזיהו 1357חולים עם צליעה שעברו רה-וסקולריזציה היקפית בין 2007-2009.

לפני ההתערבות, 85% מהמשתתפים נטלו אספירין, 76% נטלו סטטינים, 65% לא עישנו ו-47% הקפידו על כל שלוש ההמלצות הללו. לא זוהו הבדלים באירועים הקרדיווסקולאריים בין אלו שנטלו אספירין וסטטינים בעת האשפוז ואלו שלא נטלו טיפול זה.

עם זאת, מניתוח הנתונים עלה כי הסיכוי לסיבוכים וסקולאריים (התערבות היקפית חוזרת, קטיעה או ניתוח להצלת גפה) בתוך שישה חודשים, ירד בלמעלה ממחצית בחולים שטופלו באספירין וסטטינים לפני הפרוצדורה, בהשוואה לאלו שלא נטלו אף אחת מהתרופות הללו (יחס סיכויים של 0.45).

החוקרים כותבים כי הם הוכיחו כי בחולים הפונים להתערבות פולשנית אלקטיבית בשל מחלת עורקים היקפית, הפוגעת באיכות החיים, לעיתים קרובות אינם מקבלים את המרכיבים הבסיסיים של הטיפול הרפואי.

עוד הם מצאו כי מתן מרשם לטיפול תרופתי למניעה שניונית במסגרת בית החולים הביא לשיפור בהיענות ארוכת הטווח בחולים עם מחלת עורקים כלילית, ולמרות שהושקעו מאמצים רבים בשיפור אימוץ ההנחיות המומלצות בחולים עם אוטם לבבי ואי-ספיקת לב, כיום אין תוכניות דומות לטיפול בחולים עם מחלת עורקים היקפית.

Circ Cardiovasc Interv 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה