כמחצית מהמבוגרים באנגליה אינם מבינים את המידע הרפואי הנמסר להם (BMJ)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת British Medical Journal מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי קרוב למחצית מכלל המבוגרים באנגליה אינם מצליחים להבין במידה מספקת מידע רפואי סטנדרטי ולפעול בהתאם.

פאנל של 50 אנשי מקצוע בחן 64 פריטי מידע המשמשים לעיתים קרובות לעודד בריאות ולטפל מחלות שונות, כולל עלוני מידע אודות בדיקות סקר רפואיות, מכתבים מרופאי משפחה ומידע אודות בטיחות בדרכים. לאחר מכן הם בחנו את התוצאות ממדגם מייצג של משתתפים שלקחו חלק בסקר Skills for Life במטרה לקבוע את שיעור האנשים עם ההשכלה והיכולת החשיבתית המספקת בכדי להבין את פיסות המידע.

מהתוצאות עולה כי 43% מהמשתתפים לא הצליחו להבין ולפעול בהתאם למידע שנמסר להם. מניתוח הנתונים עלה כי 43% מהמבוגרים בגיל העבודה לא הצליחו להבין את ההוראות שניתנו עם פראצטמול (אקמול) המסבירות כיצד לחשב את המנה המתאימה לילד לפי גילו ומשקלו. 43% מהמשתתפים לא הצליחו להבין את ההוראות להתאמת מושב הבטיחות של הילד ברכב. 49% היו חסרים כישורי הקריאה והמתמטיקה להבנת ההוראות כיצד לבצע את בדיקות הסקר לסרטן מעי גס המצורפות לערכת בדיקת צואה.

מידע הדורש כישורים מתמטיים היה קשה במיוחד עבור המשתתפים במחקר: 78% מהמשתתפים לא היו בעלי השכלה מספקת בכדי לחשב נכונה את מדד מסת הגוף שלהם.

במאמר מציינים הכתבים כי קבוצת מומחים בוחנת את הממצאים במטרה להמליץ על דרכים לפתח מידע רפואי שיהיה קל להבנה למרבית הציבור.

BMJ 2012; 345:e8364

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה