70% מבררים פרטים ראשוניים על מחלתם לפני שהם מגיעים לרופא (סקר Market Watch)

סקר Market Watch שנערך לרגל חגיגות 60 שנה לסיום המחזור הראשון של בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה קובע:

70% מבררים פרטים ראשוניים על מחלתם לפני שהם מגיעים לרופא

פרופ’ ערן לייטרסדורף, דיקן הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית: “הסקר שערכנו מצביע על כך שהנבדקים של המאה ה-21, בעידן של תקשורת מהירה ומידע זמין, הופכים את מקצוע הרפואה למאתגר אף יותר”

לרגל כנס הבוגרים של ביה”ס לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה, לכבוד חגיגות 60 שנה לסיום המחזור הראשון של ביה”ס, ערכה חברת הסקרים Market Watch, סקר הבודק את תפיסת הציבור את תפקידו של הרופא והתנהגותו של הנבדק. הסקר נערך בשבוע שעבר בקרב יותר מ-500 נשאלים בגילאי 18+ מכל רחבי הארץ.

ממצאי הסקר העיקריים מראים כי:

70% מהנשאלים מבררים פרטים ראשוניים בקשר למחלתם לפני שהם מגיעים לרופא.

רמת המומחיות של הרופא היא הגורם העיקרי המשפיע על ההחלטה באיזה רופא לבחור (40%). רמת המומחיות של הרופא חשובה יותר בקרב גילאי 45+. לעומת זאת, רמת זמינותו של הרופא וקרבתו הגאוגרפית משפיעה על 20% מההחלטה.

60% מהנשאלים מבצעים את כל הבדיקות שרושם להם הרופא ורק 4% כלל לא עושים את הבדיקות.

50% מהאוכלוסייה נוטלים את כל התרופות שהרופא רושם להם ורק 5% לא כלל לא נוטלים את התרופות.

82% לא מפחדים ללכת לרופא.

“הסקר שערכנו מצביע על כך שהנבדקים של המאה ה-21, בעידן של תקשורת מהירה ומידע זמין, הופכים את מקצוע הרפואה למאתגר אף יותר”, אומר פרופ’ ערן לייטרסדורף, דיקן הפקולטה לרפואה. “בוגרי בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה הם אלו שעיצבו את דמותה של הרפואה הציבורית במדינת ישראל, המשמשת כיום מודל לחיקוי על ידי מדינות רבות. על בית הספר מוטלת אחריות כבדה באשר להכשרת רופאי העתיד תוך יישום הידע העצום שהצטבר ובהתאם ליעדי מדינת ישראל בתחומי הרפואה והמדע הביו-רפואי”.

פרופ’ בני דרנגר, יו”ר תא הבוגרים של ביה”ס, רופא מרדים בהדסה ויו”ר איגוד הרופאים המרדימים במדינת ישראל אומר ביחס לנתוני הסקר כי העובדה שאנשים מגיעים עם ידע מקדים לרופא היא מבורכת “אנשים גם מודעים כיום לזכויות שלהם ומנצלים את הביטוחים המשלימים כדי לקבל חוות דעת שנייה וכך מגיעים עם רמת ידע גבוהה. דבר זה מחייב את הרופאים להתאמץ ובסופו של דבר מעלה את רמת הטיפול לו זוכה החולה”.

פרופ’ דרנגר מוסיף “העובדה שרק 50% מהאוכלוסייה נוטלים את התרופות שהרופא רושם להם היא מדאיגה ונובעת בין השאר מהעובדה שאנשים לא יכולים לממן את כל התרופות להם הם נזקקים. מדינת ישראל חייבת  לפעול להגדלת ההוצאה הלאומית לבריאות כדי שאנשים יוכלו לקבל את הטיפול הרפואי לו הם נזקקים ולממש זכות בסיסית זו”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה