נוחות השימוש במכשירי מיני אייפד לצפייה בנתוני מידע אודות חולים

אייפד האזנה

למרות הפופולאריות הגבוהה של מכשיר מיני אייפד של חברת אפל, היכולים להיכנס לכיס של החלוק הלבן, רופאים ב-70% מהארגונים הרפואיים מחפשים מידע ברשומות רפואיות אלקטרוניות בסמארטפונים ובטאבלטים, אך מתקשים להכניס נתונים למסכים הקטנים של המכשירים הללו, כך עולה מדו”ח חדש.

החוקרים מסבירים כי לרופאים גישה לרשומות הרפואיות האלקטרוניות בעיקר לצפייה בנתונים. כאשר קופצת המקלדת של האייפד, היא מכסה שני-שליש מהמסך, כך שכמעט ולא ניתן לצפות במסמך.

הביקורות כנגד המכשיר טוענות כי האייפד הוא יותר סמל סטטוס. האייפדים משמשים לכל דבר מעבר לתיעוד קליני. רופאים המתנסים עם אפליקציות קליניות במכשירים הניידים עדיין לא מיישמים את השימוש במרשמים אלקטרוניים.

לממצאים אלו השפעה ישירה על הפוטנציאל של מכשירי מיני אייפד, המצויים בחנויות מהשני בנובמבר, עם מסך בגודל 7.9 אינץ’. עם זאת, רופאים שהתקשו להשתמש במהלך ביקורי הרופאים במכשירי האייפד עם מסכי 9.7 אינץ’, ככל הנראה יתקשו עוד יותר עם המכשיר הקטן יותר.

נוחות התיעוד בסמארטפונים וטאבלטים משתנה בתלות במערכת הרשומות הרפואיות האקלטרוניות המשמשת בארגון. מערכות של Allscripts ו-McKesson זכו לציונים הגבוהים ביותר בהקשר זה ניקוד של 3 מתוך 5 נקודות. לאחריהן, הגיעו מערכות Cerner (2.9), Epic Systems (2.6) ו-Meditech (1.7).

ברופאים הנושאים סמארטפונים וטאבלטים לצפייה בנתוני חולים, השאלה היא בכמה נתונים ניתן לצפות במסך. התשובה אינה תמיד לשביעות רצונם. חלק גדול מהספקים הביעו חשש כי האפליקציות לא הציגו את כל המידע הנדרש.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה