ההשפעה של היריון חוץ-רחמי ראשון על מספר הילדים בעתיד (Hum Reprod)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Human Reproduction עולה כי בנשים בהן ההיריון הראשון היה היריון חוץ רחמי, שכיחות מוגברת של מספר ילדים קטן יותר בעתיד, בהשוואה לנשים שההיריון הראשון שלהן הסתיים בלידה או הפלה. כמו כן, נשים אלו בסיכון להריונות חוץ-רחמיים נוספים בעתיד.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגרי דניים בשנים 1997-2009 והתאימו לנשים עם היריון ראשון שהיה מחוץ לרחם, בשנים 1977-1982, נשים תואמות בגיל עם היריון ראשון שהסתיים בהפלה או לידה, וכן נשים אחרות שלא היו הרות. החוקרים זיהו כ-40,0000 נשים שנכללו במאגרים, עם לפחות היריון חוץ-רחמי אחד בתקופה שבין 1 בינואר, 1997, עד 31 בדצמבר, 2009; ב-2917 מהן ההיריון החוץ-רחמי היה ההיריון הראשון והן היוו את קבוצת המחקר.

בקרב נשים עם היריון ראשון שהיה חוץ רחמי תועדו שיעורי הלידה הנמוכים ביותר עד שנת 2009 (69 ל-100 לידות), בהשוואה לנשים עם היריון ראשון שהסתיים הפלה (125.7 ל-100 לידות) או לידה (72.7 ל-100 לידות), או בנשים ללא היריון ראשון במהלך תקופת המחקר (100.5 ל-100 לידות).

יחס הסיכויים ללידה בקבוצות אלו עמד על 0.55 ו-0.69. בהשוואה לנשים לאחר הפלה, בנשים עם היריון ראשון שהיה חוץ רחמי, נרשמה ירידה של 45% בשיעורי הלידה בטווח הארוך. בנוסף, 15% מההריונות המאוחרים לאחר היריון ראשון שהיה חוץ-רחמי, היו גם כן הריונות חוץ-רחמיים.

החוקרים סבורים כי על נשים עם היריון ראשון שהוא חוץ-רחמי להתאמץ יותר להשגת מספר הלידות המבוקש. עם זאת, הניסיונות שלהן ניצבים בפני אתגרים, שכן הן פחות פוריות. הם מוסיפים כי מהתוצאות עולה כי הפוריות נפגעת בנשים עם היריון ראשון שהוא חוץ0רחמי וגם לאחר 30 שנים, כאשר לנשים אלו פחות ילדים בהשוואה לנשים אחרות. החוקרים ציפו כי נשים יפצו על הפוריות הירודה דרך ניסיונות רבים יותר להרות. עם זאת, מהתוצאות עולה כי הניסיונות הנוספים הללו להרות אינם מביאים לאותו מספר תינוקות בנשים בהן ההיריון הראשון היה חוץ-רחמי, בהשוואה לנשים אחרות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקבוצת הנשים עם היריון ראשון שהיה חוץ רחמי תועדו שיעורי הלידה הנמוכים ביותר, ומספר ההריונות הכולל היה הנמוך ביותר במהלך 20-30 השנים הבאות, בהשוואה ליתר הקבוצות. כמו כן, שיעור ההפלות בקבוצה זו היה נמוך יותר. עוד מצאו החוקרים עליה של פי 4.7-10 בסיכון להריונות חוץ-רחמיים נוספים.

Hum Reprod. Published online October 18, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה