הבטיחות של הרדמה כללית והרדמה ספינאלית בניתוחי שברי ירך בקשישים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASA)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ASA (American Society of Anesthesiologists) עולה כי בקשישים העוברים ניתוח בשל שברי ירך, שיעור הסיבוכים ומשך האשפוז בבית החולים היו דומים, בין אם בוצעה הרדמה כללית או הרדמה ספינאלית.

החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית שכללה 264 חולים, בגיל ממוצע של 83 שנים, שעברו תיקון שבר ירך בשנת 2010. הם תיעדו מספר משתנים בתחילת המחקר ולאחר-ניתוח והעריכו את הסיבוכים, כולל אוטמים לבביים חדים, אירועים מוחיים, דלקת ריאות, תסחיף ריאתי, הופעה חדשה של אי-ספיקת לב, הפרעות קצב ותמותה.

לא זוהו הבדלים משמעותיים בשיעור הסיבוכים הכולל בין חולים שעברו הרדמה כללית ואלו שעברו הרדמה ספינאלית (20% לעומת 14.4%, p=0.25). כמו כן, לא זוהו הבדלים משמעותיים במשך האשפוז בבית החולים.

עם זאת, זוהה קשר משמעותי בין עליה במדד ASA להערכת המצב הגופני ובין נוכחות סיבוכים לאחר-ניתוח (P<0.001) ומשך האשפוז בבית החולים (p<0.001). קרוב לאחד מכל ארבעה חולים במדד ASA=4 פיתח סיבוך לאחר ניתוח, וכ-9% נותרו בבית החולים למשך למעלה מתשעה ימים.

המצב התפקודי לפי מדד ASA עדיין משחק תפקיד חשוב בניבוי המהלך לאחר הניתוח, ללא תלות בסוג ההרדמה הנבחר. לא זוהתה אינטראקציה משמעותית בין הפרוצדורה ובין מדד ASA, לא מבחינת שיעור הסיבוכים ולא מבחינת משך האשפוז.

לסיכום, מהמחקר עולה כי שתי הגישות להרדמה, בין אם כללית ובין אם ספינאלית, הן בטוחות בחולים בקבוצת גיל זו, הנדרשים לניתוח לתיקון שבר ירך.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה