דלקת חניכיים נפוצה בלמעלה ממחצית האמריקאים מעל גיל שלושים (J Dent Res)

קרוב למחצית מהאמריקאים מעל גיל 30 סובלים ממחלה של מיסב השן, כך עולה מדיווח חדש מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) וה-American Academy of Periodontology, שפורסם במהדורת אוקטובר של כתב העת Journal of Dental Research. מהמחקר עולה עוד כי שכיחות דלקת חניכיים עולה ל-70.1% במבוגרים מעל גיל 65 שנים.

החוקרים העריכו נתונים אודות 3743 מבוגרים בגילאי 30 ומעלה, כחלק מ-NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) לשנים 2009-2010, להערכת המצב הבריאותי והתזונתי של מבוגרים וילדים בארצות הברית. בשנים קודמות, הסקר כלל רק בדיקות חלקיות של חלל הפה להערכת דלקת מיסב השן, בסקר הנ”ל נערכה בדיקה מקיפה.

החוקרים מצאו כי 47.2% מהאוכלוסייה (64.7 מיליון מבוגרים) סובלים ממחלה של מיסב השן, ערכים גבוהים בהרבה מאלו שעלו מהערכות ארציות קודמות.

החוקרים סיווגו את המשתתפים לפי דרגת החומרה של המחלה קלה, בינונית או חמורה, עם שיעורים של 8.7%, 30% ו-8.5%, בהתאמה. למרות שהשכיחות של דלקת קלה וחמורה נותרה יציבה סביב פחות מ-15%, דלקת חמורה עלתה עם הגיל בכל המשתתפים.

עוד עולה כי שכיחות מחלת מיסב השן הייתה גבוהה יותר בגברים, בהשוואה לנשים (56.4% לעומת 38.4%), והשכיחות הגבוהה ביותר תועדה באמריקאים ממוצא מקסיקני (66.7%), בהשוואה ליתר הקבוצות האתניות. במעשנים בהווה ובאלו שחיו מתחת לקו העוני נרשמה שכיחות גבוהה יותר, 64.2% ו-65.4%, בהתאמה.

ממצא חשוב נוסף הוא כי ב-64% מהמבוגרים בגילאי 65 ומעלה הייתה עדות לדלקת בינונית או חמורה של מיסב השן. החוקרים משערים כי הדבר עשוי לנבוע מהידרדרות מדלקת קלה עם הגיל.

מהנתונים הללו עולה כי דלקת מיסב השן הינה בעיה בריאותית חשובה, בעיקר באוכלוסיה המזדקנת כיום. ייתכן כי ישנם חולים שאינם מודעים למחלה ולסיכון לסיבוכים על-רקע מצב זה. החוקרים מקווים כי ממצאי הסקר יעודדו חוקרים להמשיך ולבחון את הנושא.

J Dent Res. Published online August 30, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה