אירגוני החולים והמחאה החברתית מתנגדים לתכנית תיירות המרפא של הממשלה (דהמרקר)

ועדת מומחי הבריאות של המחאה החברתית וחברי המטה הציבורי לשוויון בבריאות שיגרו מכתב לראש הממשלה וסגן שר הבריאות בו הם מביעים את התנגדותם לתכנית הממשלה לעידוד תיירות מרפא כך שתגיע להיקף של עד 25% מפעילות מחלקות ספציפיות ועד 10% מפעילות כוללת של בית חולים.

ההתנגדות מבוססת על כך שלפי הנתונים הקיימים יש מחסור במשאבים במערכת הבריאות (מיטות, רופאים, אחיות וכד’) כך שכל הקצאה של משאבים מהשירות הציבורי לשירות פרטי בתיירי מרפא, תגרום לחוסר גדול עוד יותר במשאבים הניתנים לרפואה הציבורית בישראל. להקצאה של משאבים כפי שמתכננת הממשלה לטובת תיירות מרפא תהיינה השלכות חמורות על בריאות הציבור, כך טוענים האירגונים.

לכתבה בדהמרקר

הערת מערכת: אין ספק השקעה בתיירות מרפא עשויה להיות כדאית מבחינת מערכת הבריאות בישראל שכן זהו מקור הכנסה רווחי נוסף למערכת שיכול לאפשר לבתי החולים להשקיע יותר בתשתיות, טכנולוגיה וכח אדם. החוכמה היא להצליח להשקיע בתיירות מרפא מבלי לפגוע ברמת הטיפול והשירות הציבורי. לא בטוח וברור שזה אפשרי אבל התכנית צריכה להיות כזו שתאפשר לבתי החולים לגייס מקורות ספציפיים לטובת קידום תיירות המרפא (בשיווק או בפתיחת מחלקות ספציפיות למשל) שהם מחוץ למסגרת הפיננסית הקיימת של בתי החולים, כשהכללים לגבי שימוש במשאבים הקיימים מבחינת קדימות ותיעדוף צריכים להיות ברורים וחדים כך שתישמר עדיין העדיפות במתן הטיפול לתושבי ואזרחי המדינה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה