הנחיות לטיפול בחום נויטרופני בילדים מדגישות את ההבדלים מהטיפול במבוגרים (J Clin Onclol)

בילדים עם מחלות ממאירות המפתחים חום ונויטרופניה , ומצויים בסיכון גבוה לזיהומים פטרייתיים פולשניים, מומלץ טיפול אמפירי ב-Caspofungin או Liposomal Amphotericin B, זוהי אחת ההמלצות הנכללות בהנחיות החדשות שפורסמו ע”י פאנל מומחים בינלאומי במאמר בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

עם זאת, בניגוד למבוגרים, אין להתבסס על בדיקות Beta-D-Glucan להחלטות קליניות במקרים אלו.

המומחים כותבים כי בנו הנחיות מבוססות-ראיות לטיפול בחום ונויטרופניה בילדים. חלק מההמלצות דומות להנחיות במבוגרים, דוגמת בחירת טיפול אמפירי וקריטריונים לשינוי הטיפול. חלק ההמלצות זכו לתשומת לב רבה יותר, דוגמת שיקולי טיפול אמבולטורי וטיפול אנטיביוטי פומי.

ההנחיות מתמקדות בשלושה תחומים עיקריים: ההתייצגות הראשונית של חום ונויטרופניה בילדים עם מחלות ממאירות ו/או תחת השתלת מח עצם המטופויאטית, טיפול נוכחי וטיפול אנטי-פטרייתי אמפירי.

באשר להתייצגות הראשונית, ההנחיות כוללות גישות תקפות לסיווג הסיכון אותן יש לאמץ באופן שגרתי. בחום נויטרוני בסיכון גבוה, מומלץ טיפול אמפירי מונותרפי עם ביתא-לקטאם בעל פעילות נגד פסאודומונס או קרבפנם. הוספת תרופה שניה נשמרת לחולים שאינם יציבים קלינית, או כאשר צפוי זיהום עמיד לטיפול.

המשך הטיפול תלוי בתגובה של החולה לטיפול. כיסוי כפול, במידה וניתן, יופסק לאחר 24-72 שעות במידה ולחולה אין חום עם עדות להחלמה מח העצם ותרביות דם שליליות. במידה והחום נמשך והחולה אינו יציב המודינאמית, יש להוסיף לטיפול האמפירי הראשוני כיסוי לחיידקי גראם חיוביים, אנאירוביים וחיידקי גראם שליליים עמידים.

הסיכון לזיהום פטרייתי פולשני הינו הגבוה ביורת בילדים עם AML (Acute Myeloid Leukemia) או הישנות לויקמיה אקוטית, אלו תחת טיפול כימותרפי לדיכוי מח עצם בשל ממאירויות אחרות ואלו תחת השתלה אלוגנאית של תאי גזע עם חום מתמשך למרות טיפול אנטיביוטי רחב-טווח ממושך. כל יתר החולים מוגדרים כבעלי סיכון נמוך לזיהום פטרייתי.

בדיקות Galactomanna לתמיכה באבחנה של אספרגילוזיס יבוצעו בילדים בסיכון גבוה לזיהום פטרייתי פולשני, אך לא באופן שגרתי בילדים בסיכון נמוך. כאמור, אין מקום לבדיקות Beta-D-Glucan בילדים עד שיהיו עדויות נוספות בנושא.

יש מקום להתחלת טיפול אמפירי ב-Capsofungin או Liposomal Amphotericin B בילדים בסיכון גבוה עם חום נמשך או הישנות חום, וניתן לשקול זאת בילדים בסיכון נמוך.

למרות שההנחיות מבוססות על העדויות הטובות ביותר הזמינות, החוקרים מאמינים כי עדויות נוספות בנושא עשויות להביא לעדכון חלק מההנחיות.

J Clin Onclol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה