ההשפעה של נוזל להעשרת חלב אם על הגדילה של פגים (Pediatrics)

בפגים הניזונים מחלב אם המועשר בנוזל מרוכז ועתיר חלבונים העלייה במשקל ובאורך גדולה יותר, בהשוואה לאלו הניזונים מאבקה נפוצה בשימוש ביחידות טיפול נמרץ ביילודים, כך לפי תוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

המוצר מהווה התקדמות אפשרית מאחר שחוסך את השימוש באבקה, העשויה להכיל חיידקים, ומעלה את רמת החלבונים במזון אותם צורכים התינוקות. מהמחקר עולה כי בפגים דרישה גדולה יותר לחלבונים לצורך עליה במשקל. למעשה, המלצות חדשות ממליצות על מינון חלבונים של 4.0-4.5 גרם לק”ג ליום (3.6-4.1 גרם ל-100 קילו-קלוריות) בפגים השוקלים פחות מקילוגרם אחד.

במחקר רב-מרכזי, אקראי ומבוקר, החוקרים נתנו ל-150 פגים ששקלו 1250 גרם, או פחות, העשרה באמצעות אבקה או נוזל, שהכיל כמות גדולה בכ-20% של חלבונים, בהשוואה לאבקה.

התינוקות נטלו את הפרוטוקול למשך 28 ימים עד לשחרור מבית החולים, או העברה להזנה ללא העשרה. בסך הכל, 106 תינוקות נותרו במחקר למשך 28 ימי המחקר.

שיעורי הגדילה הליניארית והמשקל היו גבוהים יותר משמעותית עם העשרה נוזלית, בהשוואה לאבקה בתום 28 ימי המחקר. בקרב אלו שנותרו תחת פרוטוקול המחקר למשך התקופה הארוכה ביותר, באלו שניתן נוזל העשרה המשקל, האורך, היקף הראש וקצב הגדילה הליניארית היו כולם גדולים יותר, בהשוואה לביקורות.

שתי קבוצות התינוקות סבלו את שני סוגי ההעשרה היטב, ולא זוהו הבדלים בקצב בו עברו להזנה מלאה. רמות פרה-אלבומין, אלבומין ו-BUN היו גבוהים יותר באלו שניזונו מהעשרה נוזלית.

מומחים בתחום מסבירים כי פגים מצויים בסיכון ל-NEC (Necrotizing Enterocolitis), והסיכון מוגבר כאשר נחשפים לחלבוני חלב פרה. ככל שהתינוקות קטנים יותר, כך הסיכון גדול יותר. ההעשרה הנוזלית עשויה מחלב פרה. מאז ומעולם נעשה שימוש בהעשרה לשיפור חלב האם בפגם, לאחר שהוכח כי אלו משפרים את קצב הגדילה של התינוקות.

עם זאת, קיים חשש מפני האפשרות של קונטמינציה של אבקות להעשרה באוכלוסיות אלו, בגלל ש-Coronbacter spp, העשויים להיות פטאליים לתינוקות, זוהו באבקות העשרה. עד כה, חיידקים אלו לא נמצאו באבקות העשרה, אך הן ה-CDC והן ה-Academy of Nutrition and Dietetics המליצו כנגד השימוש באבקות אלו בתינוקות ביחידות טיפול נמרץ ביילודים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הזנה עם תכולת חלבונים גבוהה יותר הביאה לעליה משמעותית בערכי BUN, ללא סיבוכים רפואיים. לא זוהו הבדלים בין שתי הקבוצות בכל הנוגע לשיעורי היארעות NEC או אלח-דם.

Pediatrics. Published online September 17, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה