ההגנה של חיסון כנגד שעלת קטנה ב-42% בכל שנה (New Engl J Med.)

הסיכויים להדבקה בנגיף שעלת עולים ב-44% בכל שנה לאחר קבלת המנה החמישית של חיסון DTaP (Diphteria-Tetanus-Acellular Pertusis), עם עליה בהתפרצויות הזיהום בילדים מחוסנים, כך לפי תוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine.

החוקרים ערכו השוואה בין שלוש קבוצות ילדים שחוסנו כנגד שעלת בגילאי 47-84 חודשים.במחקר מקרה הביקורת, קבוצה של 277 ילדים בגילאי 4-12 שנים נמצאה חיובית לשעלת, על-פי בדיקות PCR. קבוצה נוספת שכללה 3318 ילדים נמצאה שלילית לשעלת בבדיקת PCR, וקבוצה שלישית שכללה 6086 ילדים שימשה כקבוצת ביקורת.

המחקר נערך בקליפורניה בשנים 2006-2011, וכלל את ההתפרצות הגדולה ביותר של שעלת משנת 1958.

החוקרים מצאו כי בילדים שהיו חיוביים בבדיקת PCR תועדה שכיחות גבוהה יותר של מתן החיסון החמישי של DTaP בשלב מוקדם יותר, בהשוואה לילדים שנמצאו שליליים (p<0.001), ובשלב מוקדם יותר בהשוואה לביקורות (p=0.005) באותו גיל, מין ומוצא אתני .

בהשוואה לביקורות עם תוצאות שליליות בבדיקת PCR, יחס הסיכון היה 1.42, עדות לכך שייתכן ולאחר המנה החמישית של חיסון DTaP, חלה עליה של 42% לשנה בסיכויים להדבקה בנגיף, לאחר תקנון לזמן הקלנדרי, הגיל, המין, הגזע, המוצא האתני ואזור שירותי רפואה. בניתוח משני שהווה בין ילדים חיוביים בבדיקת PCR ובין ביקורות תואמות, התוצאות היו דומות.

מהמחקר עולה כי חיסון א-תאי כנגד שעלת מלווה בעליה במספר מקרי התפרצויות שעלת. עם החיסון הקודם כנגד שעלת (Whole-Cell Vaccination) עלו חששות בנוגע לקשר עם תגובות חמורות דוגמת פרכוסים (מקרה אחד ל-1750 מינונים שניתנו), לעיתים רחוקות, אנצפלופתיה (0-10.5 מקרים למיליון מינונים הנמכרים), וחלק רמזו לניתוח מוחי עם נזקים.

ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בפיתוח חיסון חדש כנגד שעלת, שיספק הגנה ממושכת למערכת החיסון.

New Engl J Med. 2012;367:1012-1019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה