הצורך בהתערבות רופאים לאור עליה איטית בחיסוני HPV בבנות (Morb Mortal Wkly Rep)

לפי ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention), לאור עליה איטית בשיעור החיסונים בקרב נערות מתבגרות כנגד נגיף HPV (Human Papillomavirus), נדרשת התערבות ברורה יותר של רופאים, עם הדרכה טובה יותר של ההורים והתייחסות לכל ביקור אצל הרופא כהזדמנות לחיסון הנערות.

במאמר שפורסם בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report, מדווחים אנשי ה-CDC כי שיעור החיסונים בשנת 2011 כנגד נגיף HPV בנערות מתבגרות בגילאי 13-17 שנים, עמדו על 53.0% לקבלת מנה אחת או יותר של החיסון ו-34.8% לקבלת שלוש מנות חיסון ומעלה. העליה בשיעור של 4.3 נקודות אחוז משנת 2010 לקבלת מנת חיסון אחת כנגד הנגיף, עמדה על כמחצית העליה בכלל המתבגרים לקבלת מנה אחת או יותר של החיסון כנגד טטנוס, דיפתריה ושעלת והחיסון כנגד דלקת קרום המוח. מדובר בשנה השלישית ברציפות לפער זה בשיעורי העלייה במתן החיסונים.

הממצאים עולים בניגוד גמור לשיעור הגבוה באופן חריג של חיסונים כנגד HPV בחלק מהמדינות האחרות. חוקרים דיווחו לאחרונה על שיעורים של לפחות 80%, ובחלק מהמדינות שיעורי חיסון של למעלה מ-90%, בארבע מדינות הודו, פרו, אוגנדה ווייטנאם.

מההערכות של ה-CDC עלה כי שיעורי הכיסוי עם מנה אחת או יותר של החיסון כנגד HPV היו גבוהים יותר בקרב מתבגרים מבוגרים יותר, בהשוואה לצעירים יותר, זאת בניגוד לדפוס הכיסוי של חיסוני Tdap (Tetanus, Diphteria, acellular Pertusis); חצבת, חזרת, אדמת; אבעבועות רוח ו-HBV (Hepatitis B Virus). כאשר הורים דוחים את מתן החיסון כנגד HPV לנערות מתבגרות כפי שעולה מהנתונים שיעורי הכיסוי נפגעים.

החיסון כנגד HPV זכה לכותרות לאחר שהומלץ על הרחבת מתן החיסונים לכלול בנות בגילאי 11-12 שנים בשנת 2006. חלק מהשמרנים טענו כי מתן החיסון מהווה פיתוי לנערות לקיים יחסי מין לפני הנישואין.

רופאים מצויים בעמדה בה יכולים להפריך מיתוסים הנוגעים לחיסון, אך מהמאמר שפורסם עתה עולה כי המלצות מעטות וחלשות לקבלת החיסון כנגד HPV תורמים ככל הנראה לשיעורי החיסון הנמוכים.

מעבר לעידוד קבלת החיסונים באופן פעיל יותר, על רופאים לנסות ולתת את כל החיסונים בו-זמנית ולנצל כל ביקור בכדי להשלים את החיסונים החסרים לילדים.

Morb Mortal Wkly Rep. 2012;61:661-686

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה