האם ירידה בשיעורי המילה תוביל להגדלת העלויות הרפואיות? (Arch Pediatr Adolesc Med)

הירידה המתמשכת בשכיחות מילה של זכרים צפויה להביא לעליה ארוכת טווח בעלויות הקשורות בטיפול רפואי, הן בגברים והן בנשים, כך עולה מתחזית חדשה שהינה חלק ממחקר שפורסם בכתב העת Archives of Pediatric and Adolescent Medicine.

לפי ההערכות, בארצות הברית ישנם כ-19 מיליון מקרים חדשים שם זיהומים המועברים במגע מיני , כאשר העלויות מצד מערכת הבריאות נעות סביב 17 מיליארד דולרים בשנה. החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון להערכה מקיפה של העלויות וההשפעה הרפואית של מילת זכרים.

החוקרים התבססו על סימולציית מחשב מבוססת אוכלוסיה לעקוב אחר גברים לאורך חייהם, במטרה לבחון כיצד מילת זכרים השפיעה על העלויות הרפואיות והעלויות הרפואיות של בני ובנות הזוג שלהן והחברה בכללותה.

בסימולציה שכיסתה את אוכלוסיית ארצות הברית, החוקרים התבססו על שיעור היפותטי של מילת זכרים שעמד על 10%, המשקף את כלל שיעורי המילה באירופה. על-בסיס הסימולציה, הם חזו כי ירידה של 10% בשיעור מילת זכרים תביא לעליה של כ-407 דולרים בגברים ו-43 דולרים בנשים בהוצאות הרפואיות במהלך החיים.

הוצאות אלו צפויות לגדול לקרוב ל-916 מיליון דולרים בכל שנת עוקבת לידה.

לפי ממצאי הסימולציה החוקרים מדווחים כי השכיחות במהלך החיים של HIV בגברים צפוי לעלות ב-12.2%; הסיכון לזיהומים בזני HPV (Human Papillomavirus) בסיכון גבוה ונמוך צפוי לגדול ב-29.1%; צפויה עליה של 19.8% בשכיחות HSV-2 (Herpes Simplex Virus type 2) ועליה של 211.8% בשיעור הזיהומים בדרכי השתן ביילודים.

באשר לעלויות הרפואיות הצפויות, החוקרים מנבאים כי תחול עליה גם בנשים: השכיחות במהלך החיים של Bacterial Vaginosis צפויה לעלות ב-51.2%, שיעור מקרי טריכומוניאזיס צפוי לעלות ב-51.2%; עוד צפויה עליה של 18.3% בשכיחות זיהומי HPV בסיכון-גבוה ועליה של 12.9% בשכיחות זיהומים בזנים בסיכון נמוך.

עליה במקרי זיהומי HIV בגברים הייתה אחראית ללמעלה מ-75% מסך העליה בהוצאות הרפואיות.

Arch Pediatr Adolesc Med. Published online August 20, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה