שילוב של ezetimibe (איזטרול) עם סטטין יעיל יותר בהורדת LDL-C לטווח ארוך מאשר הכפלת מינון הסטטין (Atherosclerosis)

כולסטרול עורק

 ממחקר חדש המתפרסם החודש ב-Atherosclerosis עולה כי שילוב של ezetimibe (איזטרול) במינון של 10 מ”ג ביחד עם סטטין משיג תוצאה עדיפה מבחינת פרופיל הליפידים בהשוואה להכפלת מינון הסטטין.

החוקרים ביקשו להעריך את המכניזם ארוך הטווח של הפחתת LDL-C של אזטימיב עם סטטין. המחקר בוצע במטופלים עם מחלת לב כלילית ורמות LDL-C של מעל 70 מ”ג /ד”ל לאחר טיפול ב-atorvastatin (ליפיטור) במינון 10 מ”ג ליום או rosuvastatin (קרסטור) במינון של 2.5 מ”ג ליום, אשר חולקו בין הוספת טיפול באזטימיב במינון 10 מ”ג ליום לבין הכפלת מינון הסטטין בו טופלו. המחקר נמשך לאורך 52 שבועות והשתתפו בו 150 מטופלים.

נמצא שהייתה ירידה גדולה יותר ב-LDL-C אשר נשמרה לאורך 52 שבועות המעקב בקבוצת שבה התווסף הטיפול באזטימיב לסטטין, וזאת בעוד שרמות ה-LDL-C עלו מחדש לאחר 12 שבועות טיפול במינון כפול של סטטין.

כמו כן  ערכי ה-lathosterol/TC היו ללא שינוי, וה-campesterol/TC עלו, והעלו את יחס ה-campesterol/lathosterol לאחר 52 שבועות טיפול במינון הכפול של הסטטין.

ערך ה-PCSK9 בפלסמה היו גבוהים יותר בקבוצת שקיבלה טיפול במינון כפול של סטטינים, מאשר בקבוצה שקיבלה טיפול משולב עם אזטימיב לאחר 12 שבועות, אך היו דומים לאחר השבוע ה-52 .

מסקנת החוקרים היא שי למרות שההבדל ב-PCSK9 בין שתי הקבוצות היה זמני, הרי שההבדל גם ב-campesterol וגם ב-lathosterol נשמר עד השבוע ה-52 למעקב. תוצאות אלה לדעתם מדגימות שחסימה סימולטנית של הספיגה והסינטיזה של הכולסטרול מאפשרת ירידה גבוהה ויציבה יותר של רמות LDL-C  .

Atherosclerosis. 2012 Aug 4.

הערת המערכת: האפשרות הקיימת לטפל בכדור משולב אחד (אינג’י  ) של איזטרול עם סטטין מאפשרת גם טיפול נוח והיענות טובה, כשיש להניח ששיעור תופעות הלוואי המוכרות של הסטטינים עשוי להיות נמוך יותר בטיפול המשולב. עם זאת, כמובן שצריך גם לחכות גם לנתונים קליניים של תחלואה ותמותה בכדי להבטיח שהירידה הגדולה יותר במרקרים גם מתבטאת בקליניקה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה