האם טיפול יומי באספירין מפחית את הסיכון למחלות ממאירות? (J Natl Cancer Inst)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול יומי באספירין עשוי לסייע במניעת תמותה עקב מחלות ממאירות. עם זאת, עדיין נותרו שאלות הנוגעות להיקף התועלת האפשרית, כך לפי המאמר שפורסם בכתב העת Journal of the National Cancer Institute.

החוקרים בחרו לערוך את המחקר בעקבות סקירה לאחרונה של נתונים ממחקרים אקראיים להערכת טיפול יומי באספירין למניעת אירועים וסקולאריים, שהדגימה ירידה של 37% בתמותה על-רקע ממאירות במטופלים באספירין במשך חמש שנים ומעלה. במטרה להבין את היקף הירידה בסיכון לתמותה על-רקע ממאירות עם טיפול יומי באספירין, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 100,193 קשישים שלקחו חלק במחקר Cancer Prevention Study II Nutrition Cohort.

המשתתפים לא סבלו ממחלה ממארת בתחילת המחקר והיו במעקב למשך עד 11 שנים.

החוקרים מצאו כי טיפול יומי באספירין לווה בירידה של כ-16% בסיכון לתמותה עקב ממאירות, הן בקרב אלו שנטלו אספירין בכל יום למשך לפחות חמש שנים והן בקרב אלו שדיווחו על טיפול יומי פחות ממושך.

הירידה בשיעורי התמותה עקב מחלות ממאירות נבעה מירידה של כ-40% בממאירויות של מערכת העיכול (דוגמת ושט, קיבה ומעי גס ורקטום) וירידה של כ-12% בממאירויות מחוץ למערכת העיכול.

החוקרים כותבים כי גם אספירין במינון נמוך עשוי להגדיל את הסיכון לדימום ממערכת העיכול. החלטות בנוגע לטיפול באספירין חייבות לקחת בחשבון את הסיכון אל מול התועלת בהתאם להיסטוריה הרפואית של החולים, וכל החלטה תתקבל רק לאחר התייעצות עם איש צוות רפואי.

הם מקווים כי ממצאי המחקר הנוכחי, בשילוב עם מחקרים אחרים שפורסמו לאחרונה בנושא אספירין, יובילו למחקרים נוספים שיבחנו את הטיפול היומי באספירין לאורך פרקי זמן ארוכים, במטרה להבין טוב יותר את ההשפעות של אספירין על מחלות ממאירות ספציפיות.

J Natl Cancer Inst. Published online August 10, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה