ה-CDC לא ממליץ עוד על טיפול פומי בצפלוספורנים לזיהום גונוריאה (Morb Motal Wkly Rep)

ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) אינו מליץ עוד על טיפול פומי בצפלוספורינים לזיהומי גונוריאה, כך לפי הנחיות מעודכנות שפורסמו במהדורת 10 באוגוסט של כתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report. ההמלצות החדשות מעדכנות את הקווים המנחים מטעם ה-CDC לטיפול במחלות המועברות במגע מיני.

זיהום ב-Neissseria gonorrheae הינו גורם מג’ורי ל-PID (Pelvic Inflammatory Disease), היריון אקטופי והפרעות פוריות ועשוי להגביר את הסיכון להדבקה ב-HIV. בארצות הברית, גונוריאה הינו הזיהום המדווח השני בשכיחותו, עם למעלה מ-300,000 מקרים שדווחו במהלך שנת 2011. הטיפול בגונוריאה מורכב בשל האפשרות להתפתחות עמידות לטיפולים אנטיביוטיים.

מבידודי זני N. gonorrheae שנאספו בארצות הברית במהלך השנים 2006-2011 עולה כי חלה ירידה ברגישות ל-Cefixime, כך לפי סקירת הנתונים שערך ה-CDC. לפיכך, ההמלצות המעודכנות לטיפול בגונוריאה כוללות עתה:

·         במקרים של זיהום ללא-סיבוכים בגונוריאה במערכת המין והשתן, הרקטום או הפרינקס, הטיפול היעיל המהימן ביותר הינו שילוב של זריקה תוך-שרירית של Ceftriaxoneבמינון 250 מ”ג וטיפול פומי חד-פעמי באזיתרומיצין 1 גרם או שבעה ימי טיפול פומי בדוקסילין במינון 100 מ”ג, פעמיים ביום.

·         באשר לטיפול קו-ראשון בזיהומי גונוריאה, ה-CDC אינו ממליץ עוד על Cefixime בכל מינון.

·         יש לבדוק חולים שטופלו ב-Cefixime כטיפול חליפי לאחר שבוע במטרה לבחון ריפוי באתר הזיהום.

·         במקרים בהם הטיפול כשל, שהגדרתו הייתה זיהום פרסיסטנטי לאחר טיפול במשטר טיפול משולב מומלץ, יש להשלים תרבית של הדגימות המתאימות ובדיקות לרגישות לטיפול אנטי-מיקרוביאלי של בידודי N. gonorrheae. יש לשמור את בדיקות המעבדה במידה ויידרשו בדיקות נוספות.

·         בתוך 24 שעות מאבחנה, על הרופא המטפל לדווח על מקרים של כשלון טיפול CDC ולקבל יעוץ ממומחה למחלות זיהומיות, מרכז STD/HIV Prevention Training Center, או ה-CDC.

·         בחולים בהם הטיפול כשל יש לערוך בדיקה של ריפוי שבוע לאחר טיפול חוזר.

·         בחולים עם גונוריאה במערכת המין והשתן או הרקטום, אך עם אלרגיה חמורה לצפלוספורינים, מומלץ טיפול באזיתורמיצין במינון 2 גרם, כמנה בודדת, עם בדיקת ריפוי לאחר שבוע אחד.

·         במידה ו-Ceftriaxone אינו זמין, משטר חלופי לגונוריאה לא-מסובכת כולל מנה פומית בודדת של Cefixime במינון 400 מ”ג, בשילוב עם אזיתרומיצין במינון 1 גרם או דוקסילין במינון 100 מ”ג, פעמיים ביום למשך שבעה ימים, עם בדיקה להערכת ריפוי לאחר שבוע אחד.

·         במידת האפשר, על הרופא המטפל בחולים עם גונוריאה להשלים בדיקת תרבית ולטפל בבני/בנות הזוג של החולה במהלך שישים הימים האחרונים. בבני זוג הטרוסקסואליים אותם לא ניתן לבדוק או לטפל ניתן לטפל ב-Cefixime פומי במינון 400 מ”ג וב-Azithromycin במינון 1 גרם, הניתנים לבן/בת הזוג ע”י החולה, מומחה לתחום או דרך בית מרקחת.

הטיפול היעיל ביותר בחולים עם גונוריאה יגביל את ההדבקה בזיהום, ימנע סיבוכים וככל הנראה יאט את התפתחות זנים חדשים. עם זאת, עמידות לצפלוספורינים, כולל Ceftriaxone, צפוי בהמשך.

Morb Motal Wkly Rep. 2012;61:590-594

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה