טיפול אינטנסיבי ביל”ד בחולי סוכרת מפחית הסיכון לשבץ אך לא לתמותה או אוטם שריר הלב (Archives of Internal medicine )

ע”פ מטה-אנליזה חדשה מה- Archives of Internal medicine טיפול אינטנסיבי ביתר לחץ דם (יל”ד) בקרב חולי סוכרת סוג 2 לא הביא להורדת הסיכון לתמותה או אוטם שריר הלב, אך הפחית הסיכון לשבץ.

המחקר ניסה להעריך את היעילות של טיפול אינטנסיבי להורדת יל”ד בהשוואה לטיפול רגיל בקרב חולי סוכרת סוג 2. בטיפול האינטנסיבי הגבול העליון של לחץ הדם הסיסטולי היה בין 130 מ”מ כספית והדיאסטולי 80 מ”מ כספית, בעוד שבקבוצת הטיפול הפחות אינטנסיבית הרף העליון ללחץ הדם הסיסטולי היה  140-160מ”מ כספית והדיאסטולי בין 85-100 מ”מ כספית.

החוקרים ריכזו נתונים מתוך 5 מחקרים שעמדו בקריטריוני ההכללה וביצעו חישובי סיכון יחסי עבור תמותה, אוטם שריר הלב, שבץ בשתי קבוצות הטיפול. להלן המימצאים העיקריים:


  • בקבוצת הטיפול האינטנסיבי לא נמצאה ירידה מובהקת בסיכון לתמותה. הסיכון היחסי היה 0.76 אך ברווח בר סמך של בין 0.55-1.05 . הסיכון היחסי לאוטם שריר הלב היה 0.93 ברווח בר סמך של בין 0.8-1.08

  • נמצאה ירידה מובהקת בסיכון לשבץ עם סיכון יחסי של 0.65 ורווח בר סמך של בין 0.48-0.86 .

  • האנליזה המצטברת של הבדלים בסיכון הקשורים למידת האינטנסיביות של הטיפול ביל”ד הדגימה ירידה אבסולוטית קטנה בסיכון לשבץ (0.01- , ובטווח של בין 0.00 ל-0.02-), אך לא נמצאה ירידה אבסולוטית מובהקת לאוטם שריר הלב.

המחברים מסיקים איפוא שלמרות טיפול אינטנסיבי ביל”ד בחולי סוכרת היה קשור בירידה קטנה בסיכון לשבץ, העדויות אינן תומכות בכך שטיפול אינטנסיבי מפחית את הסיכון לתמותה או אוטם שריר הלב.

Arch Intern Med. Published online August 06, 2012.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה