מנהל התרופות והמזון האמריקאי אוסר על השימוש ב-BPA בבקבוקי תינוקות (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA או Food and Drug Administration) הודיע על איסור השימוש ב-BPA (Bisphenol A) בבקבוקי תינוקות וכוסות שתייה. למעשה, מדובר בצעד מאוחר, שכן כל בקבוקי התינוקות וכוסות השתייה הנמכרים כיום בארצות הברית אינם מכילים BPA.

מאחר שהיצרנים זנחו את השימוש בתוספי BPA במוצרים אלו, בסוכנות קובעים כי אין עוד מקום להנחיות של הסוכנות המתירות שימוש זה.

הצעד של ה-FDA הגיע בתגובה לעצומה מטעם ה-American Chemistry Council, המתנגדת להגבלת השימוש ב-BPA. בהודעה שנמסר מהסוכנות נאמר כי ללא קשר לעצומה, הסוכנות פועלת באופן אקטיבי להערכת הבטיחות של BPA.

עם זאת, צעד זה אינו מרגיע קבוצות צרכנים שונות שנלחמו זמן רב לאיסור השימוש בכימיקאל. להערכתם, מדובר רק בצעד קטן במאבק להפסקת השימוש ב-BPA והוא הגיע רק בעקבות מאבק צרכנים שהפסיקו לרכוש מוצרי ילדים המכלים BPA. מובילי המאבק חשים כי ב-FDA עדיין מתחמקים מהשאלה הגדולה יותר הנוגעת לבטיחות BPA.

במרץ האחרון, הסוכנות דחתה עצומה לאסור את השימוש ב-BPA בכל המוצרים. למרות שחלק מהיצרנים הפסיקו להשתמש בתוסף זה, BPA הינו מרכיב נפוץ בפלסטיק המשמש לכיסוי החלק הפנימי של קופסאות מזון. היצרנים של פורמולות לתינוקות הפסיקו כמעט כליל את השימוש בקופסאות המכילות BPA.

בהודעה נפרדת סוכנות ה-FDA הציעה לאסור את השימוש ב-BPA בקופסאות פורמולה של תינוקות לא מסיבות בטיחות, אלא מאחר והיצרנים זנחו שימוש זה.

BPA משמש ליצירת פוליקרבונט, המצוי במרכיבים רבים, כולל בנייר טואלט או בנייר הדולרים בארצות הברית. במינונים גבוהים דיו, BPA הוא חומר רעיל. עם זאת, לא ברור אם מוצרי פוליקרבונט חושפים את הציבור לכמויות מזיקות של BPA.

ממחקרים בבעלי חיים עלה כי BPA עשוי להוביל להתפתחות מחלות ממאירות. מחקרים בבני אדם קשרו בין רמות גבוהות של BPA ובין השמנה, הפרעות בבלוטת התריס, הפרעות בפוריות, מחלות לב, הפרעות התנהגות בילדים והפרעות נוירולוגיות בבני אדם. מחקרים אלו רק הצביעו על בעיה אפשרית הם אינם מוכיחים כי BPA אכן גורם בפועל לנזקים אלו.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה