הטיפול ב-Dronedarone (מולטאק) בפירפור פרוזדורים מספק יחס עלות/תועלת טוב (Clin Ther)

אנליזה שבחנה את היעילות הכלכלית-רפואית של טיפול באמצעות Dronedarone (מולטאק) במטופלים עם פירפור פרזדורים פרוקסימלי וקבוע מדווחת כי הטיפול בהשוואה לטיפול הסטנדרטי מספק יחס עלות/תועלת הרבה מתחת לסף המקסימלי המקובל לאימוץ תרופות וטכנולוגיות רפואיות למערכת הבריאות הציבורית. (כלומר יחס עלות/תועלת טוב).

ברקע מציינים החוקרים שע”פ מחקר ATHENA הטיפול במולטאק בנוסף לטיפול הסטנדרטי הפחית את האישפוזים הקרדיווסקולרים או תמותה ב-24% בהשוואה לטיפול הסטנדרטי.

מטרת החוקרים הייתה להעריך את העלות/תועלת של שימוש במולטאק בנוסף לטיפול הסטנדרטי , בהשוואה לטיפול הסטנדרטי.

החוקרים בנו מודל שהתבסס על ההסתברויות לשבץ, אי ספיקת לב, אירוע קורונרי חריף, ותמותה וחישוב את העלויות הקשורות לאירועים אלה במס’ מדינות שונות. לכל אירוע גם הוגדר ציון איכות חיים מתאים. נעשה שימוש בנתוני מחקר ATHENA לחישוב ההסתברויות והערכת ניתוחי ההישרדות.  חישובי העלות בוצעו בהתאם לעלויות הרלבנטיות בקנדה, איטליה, שוודיה, ושוויץ.

ניתוח עלות אפקטיבית בוצע גם עבור מטופלים שמתאימים לטיפול במולטאק בהתאם להגדרות הרשות האירופאית (EMEA) המונעות שימוש במולטאק במטופלים עם פירפור פרוזדורים פרמננטי (לאור מימצאי מחקר ה-PALLAS).

תוחלת החיים הממוצעת בהתאם למאגר המידע הקנדי הייתה גבוהה יותר במטופלי מולטאק ועלתה מ-10.11 שנים תחת טיפול סטנדטי ל-10.24 . תוצאות דומות נמצאו גם במדינות האחרות.

מבחינת יחס העלות התועלת השולי (תוספת העלות הנדרשת להשגת שנת חיים מתוקננת איכות חיים אחת – QALY) , ה-ICER, התוצאות שהתקבלו היו 5,828 יורו בקנדה, 5,873 באיטליה, 14,970 בשוודיה ו-8,554 בשוויץ.

תוצאות אלה כידוע הן הרבה מתחת לסף המגדיר עלות תועלת סבירה.

באוכלוסיה המתאימה לטיפול ע”פ EMEA נמצאה עלייה בתוחלת החיים תחת מולטאק, ויחס העלות תועלת, ה-ICER,  היה מעט גבוה יותר, 15,900 יורו, אך עדיין הרבה מתחת לסף המקובל.

החוקרים מסכמים כי טיפול במולטאק כתוספת לטיפול הסטנדרטי בחולי פירפור פרוזדורים הוא עם עלות/תועלת טובה. כמו כן, למרות ההבדלים במדינות השונות שהשתתפו במחקר התוצאות היו עקביות ודומות בכולן.

Clin Ther. 2012 Jul 5

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה