פרדקסה (Dabigatran )מספקת הגנה טובה יותר בחולי AF העומדים לפני ניתוח (הודעת רפא)

בהודעה מטעם חברת רפא נמסר כי אנליזה  חדשה של מחקר ה-re-ly מראה כי הפסקת טיפול אנטי-תרומבוטי בחולי AF העומדים לעבור ניתוח,  קצרה יותר באופן מובהק בחולים הנוטלים פרדקסה ( (dabigatran  בהשוואה לוורפרין.  עובדה זו מאפשרת למטופלים בפרדקסה לעבור פרוצדורות ניתוחיות  במהירות רבה יותר ולהפחית את משך הזמן בו הם מצויים ללא הגנה מספקת מפני שבץ.  

על פי האנליזה החדשה:


  • זמן מחצית החיים הקצר של פרדקסה בהשוואה לוורפרין (12-17 שעות לעומת 36) מאפשר להפסיק את נטילת התרופה סמוך יותר למועד הניתוח


  • שיעור החולים שיוכלו לעבור ניתוח תוך 48 שעות מהפסקת הטיפול האנטי-תרומבוטי גבוה יותר באופן מובהק עם פרדקסה לעומת וורפרין (46% בשני מינוני dabigatran לעומת 11% בקבוצת הוורפרין, p<0.001).

  • כאשר הניתוח בוצע תוך 48 שעות מרגע הפסקת הטיפול האנטי-תרומבוטי, שיעור הדימומים המג’ורים היה נמוך יותר בשני מינוני פרדקסה בהשוואה לוורפרין (24-48 שעות לפני הניתוח, פרדקסה 110 מ”ג לעומת וורפרין: RR=035, 95%CI 0.16-0.80, p=0. 01, פרדקסה 150 מ”ג לעומת וורפרין: RR=036, 95%CI 0.16-0.88, p=0. 01)

* חשוב לציין כי בעת הפסקת נטילת פרדקסה לפני ניתוחים ופרוצדורות רפואיות יש לקחת בחשבון את הסיכון לדימום הכרוך בפרוצדורה ואת המצב הכלייתי של החולה (על פי הרשום בעלון לרופא)

היתרון של פרדקסה בהתייחס להיארעות שבץ דימומי הוכח שוב באנליזה זו. בקבוצת הוורפרין נמצאו  4 מקרי שבץ דימומי, בעוד שבקבוצות שקיבלו את שני מינוני פרדקסה לא היו כלל מקרי שבץ דימומי (p<0.005 )

הניסיון הקליני שהצטבר עם פרדקסה במניעת שבץ מוחי בחולי AF הינו הגדול ביותר משל כל נוגדי הקרישה מהדור החדש וכולל מעל 750 אלף חולים בכ 70 מדינות.  גם ה-FDA וה-EMA תומכים בפרופיל היעילות והבטיחות המועדף של התרופה. לאחרונה הצהיר ה-FDA -כי פרדקסה (150 מ”ג) עדיפה על פני וורפרין הן במניעת שבץ איסכמי והן במניעת שבץ דימומי באנשים עם פרפור פרוזדורים. גם ה-EMA חיזק טענה זו וציין שפרדקסה מהוה חלופה חשובה לנוגדי קרישה ישנים.

CIRCULATIONAHA.111.090464 Published online before print June 14, 2012

לאתר התרופה http://www.pradaxa.co.il /

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה