גורמי סיכון הפיכים לתמותה בלתי-צפויה של תינוקות (Am J Public Health)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Public Health מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש בו זוהו גורמי סיכון הפיכים, הנוגעים לסביבת השינה של תינוקות, לתמותה פתאומית בלתי-צפויה של תינוקות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לתאר את המאפיינים ונסיבות השינה של תינוקות שמתו באופן פתאומי ובלתי-צפוי ולבחון את נקודות הדמיון וההבדלים בגורמי הסיכון בקרב תינוקות שמותם סווג כתוצאה ממוות בעריסה (SIDS או Sudden Infant Death Syndrome).

החוקרים בחנו את הנתונים בין השנים 2005-2008 מתשע מדינות בארצות הברית, להערכת 3136 מקרי תמותה פתאומית של תינוקות, שאירעו באופן בלתי צפוי (SUID או Sudden Unexpected Infant Deaths).

רק 25% מהתינוקות ישנו בעריסה או על גבם כאשר נמצאו; 70% ישנו על משטח שלא היה מיועד לשינת תינוקות (למשל מיטת מבוגרים). חשוב מכך, 64% מהתינוקות חלקו משטח שינה, וכמחצית מהתינוקות ישנו עם אדם מבוגר. תינוקות שמותם סווג כמוות עקב חנק או שהסיבה לא-נקבעה היו בסיכון גבוה יותר משמעותית להימצא על משטח שלא נועד לשינת תינוקות ולחלוק עם אחרים את משטח השינה, בהשוואה לתינוקות שמותם סווג כמוות בעריסה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במחקר הנוכחי זוהו גורמי סיכון סביבתיים הפיכים בחלק גדול ממקרי התמותה הבלתי צפויים של תינוקות. לתוצאות חשיבות ציבורית רבה והם תורמים לעדויות המצטברות בנוגע לתרומה של סביבת השינה לסיכון לתמותת תינוקות .

Am J Public Health. 2012;102(6):1204-1212

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה