ההשפעה של גורמים שונים על ספירת הזרע (Hum Reprod.)

ממצאי מחקר חדשים שפורסמו בכתב העת Human Reproduction מצביעים על מספר גורמי סיכון לספירה נמוכה של תאי זרע, כולל היסטוריה של ניתוח של האשכים, גזע שחור ועבודת כפיים, אך לא נמצא קשר עם עישון, סמים או אלכוהול.

לדברי החוקרים, הבנת ההשפעה של הרגלי חיים על הפוריות עודנה לא-ודאית ולעיתים קרובות העדויות בנושא חלוקות. במחקר הנוכחי הם בחנו את הנתונים אודות גברים שגויסו למחקר רב-מרכזי גדול, במטרה לזהות גורמים העשויים לתרום לספירת זרע נמוכה.

מדגם המחקר כלל גברים שהיו חלק מזוג שניסה להרות ללא הצלחה לאחר לפחות 12 חודשים, במהלכם קיימו יחסי מין לא-מוגנים. הם אספו נתונים אודות 780 גברים עם ספירת זרע נמוכה וכן אספו נתונים אודות 1469 ביקורות (גברים שטופלו במרפאת פוריות ללא ספירת זרע נמוכה). המשתתפים התבקשו להימנע משפיכה לפחות 3-5 ימים לפני הביקור במרפאה, במהלכו נערכה בדיקה לספירת זרע. ספירת זרע נמוכה הוגדרה בנוכחות פחות מ-12 x 106/mL תאי זרע ניידים (נעים במהירות של 5 מיקרומטר לשנייה, ומעלה).

גורמי סיכון לספירה נמוכה של תאי זרע כללו היסטוריה של ניתוח אשכים (יחס סיכויים של 2.39), מעורבות בעבודת כפיים (יחס סיכויים של 1.28), חוסר-תעסוקה (יחס סיכויים של 1.78) וגזע שחור (יחס סיכויים של 1.99).

לדברי החוקרים, הסיכון המוגבר בגברים שחורים היה מעניין, אך המספרים היו קטנים ולכן לא ניתן להסיק מסקנות חד-משמעיות בנושא.

מנגד, בדומה לדיווחים קודמים, בגברים שלבשו תחתוני בוקסר (יחס סיכויים של 0.76) או אלו שכבר הרו בעבר (יחס סיכויים של 0.71) תועד סיכון נמוך יותר לספירת זרע נמוכה. לא נמצא קשר עם עישון או צריכת אלכוהול, שימוש בסמים, מדד מסת גוף או היסטוריה של חזרת או חום.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מוכיחים כי הרגלי חיים נפוצים, מעבר לבחירה בתחתונים צמודים, אינם משפיעים משמעותית על ספירת הזרע.

Hum Reprod. Published online June 13, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה