שיקום רצועת הברך , בדיקה גנטית המחליפה בדיקת מי שפיר ואמצעי מניעה חדשני נבחרו כחידושים המבטיחים ביותר בשבוע ביומד הישראלי

סיום שבוע הביומד הישראלי 2012:

שיקום מהיר של רצועת הברך  לספורטאים, בדיקה גנטית מלאה לעובר המייתרת את  בדיקת מי השפיר ואמצעי מניעה  חדשני המבוסס על חיידקים. אלו הם הזוכים בתחרות הסטארטאפים במסגרת שבוע הביומד.

שלוש חברות זכו במסגרת תחרות הסטארטאפים שהתקיימה אתמול וסגרה את שבוע  הביומד ILSI 2012  במלון דיויד אינטרקונטיננטל.

התחרות מתקיימת זו השנה השנייה בכנס הביומד והגישו אליה מועמדות כ 30 חברות בעיקר מתחומי הפארמה והמדיקל דיווייסס. מתוכן נבחרו כעשר חברות אשר הציגו את הפיתוחים החדשניים שלהן. הן הקהל שהיה באולם והן ששת השופטים אשר מייצגים את ראשי התעשייה בחרו את שלושת המנצחים כאשר הקריטריון שעמד לנגד עיניהם היה: שלוש החברות שיש להן את פוטנציאל ההצלחה להגיע לשלב הניסויים הקליניים ומעבר לכך.

חברת TAVOR

יושבת באור יהודה, הוקמה בשנת 2008.

חממת א.ת.י  של חברת גפן השקעות.

החברה פיתחה רצועה מלאכותית לברך העשויה מסגסוגת מיוחדת, ניטינול, חומר סופר אלסטי, ביו-קומטבילי המאפשר לגוף לקבל ולא לדחות אותה.  והוא בעל אותן תכונות מכניות כמו של הרצועה הביולוגית. 

הרצועה המלאכותית Knee-T-Nol”” הינה בעלת תכונות מכניות המזכירות את תכונותיה של הרצועה הביולוגית, ואמורה להחליף את הרצועה הצולבת הקדמית בברך לאחר שזו נקרעה לאחר מאמץ. פרוצדורת ההשתלה הינה זהה לפרוצדורה שקיימת היום, אך במקום להשתמש ברצועה ממקום שונה בגוף ולהשתילה במקום הרצועה הקרועה, משתיל המנתח את הרצועה המלאכותית. מתוצאות הביניים של המחקר הקליני, עולה כי בעזרתה המטופל יכול לחזור לפעילות רגילה כעבור 3-4 חודשים. זאת לעומת 6-9 חודשים  שהיה לוקח למטופל  לחזור אחרי הניתוח שמתקיים היום  ואשר כלל העברת רצועה בריאה של הרגל אל הברך. 

השקעות הון: כ- 2 מיליון דולר בהשקעה פרטית.

מקימי החברה: ניר ועידן טוביס.

מפתח: יהונתן יהלום.

איפה המוצר עומד כעת: המוצר עבר את הניסויים הפרה קליניים והחלו כבר ניסויים בבני אדם. כעת מחכים בתהליך לאישור ה CE האירופאי ולאחר מכן החברה תפעל עבור אישור ה FDA האמריקאי.

החברה מחפשת כעת השקעות הון בסביבות ה 5 מיליון דולר.

חברת BIOCEP

נמצאת בתוך חממת מיטג.

הוקמה בשנת 2006.

החברה פיתחה טכנולוגיה אימיונומגנטית של הפרדה של תאי דם המסיעת לכל סוגי המחקר הקליני והרפואי. כעת החברה לוקחת את הפיתוח צעד אחד קדימה ע”מ שיהיה ניתן לבצע הפרדה של תאים עובריים ממחזור הדם של האשה בשבועות 8-14 להיריון בכדי לאפשר כבר בתחילת ההיריון לבצע בדיקה גנטית מלאה לעובר ולייתר את הצורך בבדיקת מי שפיר.

השקעות הון: 4 מיליון דולר מקרן הון סיכון פוינט, חברת קפיטל ומשקיעים פרטיים. 

מדענים: ד”ר עופר קליין ומר אהרון למיש.

איפה עומד המוצר: הטכנולוגיה תושלם בעוד כשנה וחצי. עד אז יתקבלו האישורים המתאימים וניתן יהיה למסחר אותה.

כעת מחפשים משקיעים נוספים.

מנכ”ל החברה חנוך מרקשייד : “כל העולם מחפש פתון לבדיקות מומים מולדים בשלב מוקדם של ההיריון מבלי לסכן את העובר. היום הבדיקות המוקדמות הן לא מדויקות ואילו הבדיקות המאוחרות מסכנות את העובר”.

חברת HERVANA

הוקמה בשנת 2008.

החברה פיתחה תכשיר ואגינאלי כאמצעי מניעה לנשים המבוסס על חיידק הלקטובצילוס. החיידק נמצא באופן טבעי במערכת הרבייה של האשה ותפקידו בד”כ להגן על המערכת מפני הדבקות וזיהומים. כעת הוא עבר הנדסה גנטית כך שישמש גם כחומר אנטי זרע.  

התכשיר ניתן אחת לחודש ומופרש עם המחזור החודשי.

השקעות הון: 100 אלף דולר מקרן מימון של ביל ומלינדה גייטס.

מדענית: ד”ר רחל טייטבוים.

סמנכ”ל פיתוח עסקי: הילל דוד זכאי.

איפה עומד המוצר: כעת הוא עובר ניסויים פרה קליניים.

בחברה מחפשים שותפים ומימון נוסף.

שבוע “ILSI-ביומד ישראל 2012″ הפך במשך עשר שנות קיומו, לכנס בינלאומי בו לוקחים חלק מדי שנה השמות הגדולים (והחמים) ביותר בעולם מענפי הביוטכנולוגיה, התרופות והמכשור הרפואי. מארגני האירוע, איגוד מדעי החיים הישראלי – ILSI – וחברת “כנס”, מצביעים על  אלפי המשתתפים אשר הגיעו,  מנכ”לים ובכירי חברות הביו-פארמה והמיכשור הרפואי, מדענים וחוקרים, יזמים, מעצבי דעת קהל בתחום, מנהלי קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים וגם למעלה מ-1,000 אורחים מחו”ל.

בוע “ILSI– ביומד ישראל 2012″  נערך בין ה-21 ל-23 במאי במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לאתר האירוע לחצו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה