התועלת של בדיקות OCT בהערכת בצקת מקולארית (מתוך כנס מטעם ה-American Society of Cataract and Refractive Surgery)

בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת, קיימת קורלציה בין חדות הראיה ובין היקף השינוי בעובי המקולה המרכזית (CMT או Central Macullar Thickness). הקורלציה המשמעותית ביותר עם חדות הראיה הינה עם השינוי בעובי המקולה המרכזית מתחילת המחקר ועד לטיפול הלייזר הראשון. ממצאי המחקר הוצגו בכנס מטעם ה-American Society   of Cataract and Refractive Surgery.

לדברי החוקרים, OCT הינה בדיקת הדמיה המספקת נתונים כמעט כמו בדיקה היסטולוגית, אך הינה בדיקה לא-פולשנית. סוכרת הינה גורם משמעותי לעיוורון ברחבי העולם ובצקת מקולארית על-רקע סוכרת הינה הסיבה המובילה לעיוורון בחולי סוכרת.

במסגרת המחקר נכללו 42 חולים עם סוכרת ואבחנה חדשה של בצקת מקולארית. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 61.5 שנים והחוקרים לא כללו חולים שקיבלו בעבר טיפולי לייזר בשל בצקת מקולארית או ניתוח קטרקט או ניתוח תוך-עיני במהלך ששת החודשים האחרונים.

אעפ”י שקיימת קורלציה בין חדות הראיה ובין עובי המקולה המרכזית, הקורלציה עם עובי תת-שדה פנימי הייתה בעלות מובהקת גבולית בלבד.

החוקרים מדווחים כי ב-73.9% מהחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת בדיקת OCT הצביעה על דפוס מסוג 1 של נפיחות דיפוזית של הרשתית. דפוס זה עמד בקורלציה טובה יותר עם חדות הראיה, בהשוואה לדפוס 2 (אין נתונים בנושא).

מתוך כנס מטעם ה-American Society   of Cataract and Refractive Surgery

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה