התועלת הרפואית של זרעי פשתה (Nutr Metab.)

מחקרים רבים תמכו בתועלת של סיבים תזונתיים והשפעתם על הסיכון למחלות לב וכלי דם וכן על משקל הגוף. זרעי פשתה מהווים מקור טוב לסיבים תזונתיים ומתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Nutrition and Metabolism עולה כי הן משקאות והן לחמים המכילים זרעי פשתה הביאו לשיפור רמות הכולסטרול והגברת הפרשת שומן.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את ההשפעה של זרעי פשתה במגוון מוצרי מזון ועל רמות השומנים בדם והפרשת שומן בצואה ואנרגיה במסגרת מחקר כפל-סמיות שכלל 17 משתתפים. החוקרים בחנו שלושה סוגי תזונה שונים: דיאטה דלת-שומנים (קבוצת ביקורת), דיאטה עם משקאות המכילים זרעי פשתה (3 ליום) ודיאטה עם לחמים המכילים זרעי פשתה (3 ליום). הם העריכו את הפרשת השומן בצואה והאנרגיה, דגימות דם נלקחו לפני ואחרי כל תקופה ותחושת התיאבון נבדקה שלוש פעמים ביום לפני הארוחות העיקריות.

בהשוואה לקבוצת הביקורת, משקאות המכילים זרעי פשתה הביאו להפחתת רמות כולסטרול כללי בצום (ירידה של 15%) ולירידה בערכי LDL (12%), בעוד שלחמים המכילים זרעי פשתה הביאו לירידה של 7% ו-9%, בלבד, בהתאמה (p<0.05). הפרשת השומן והאנרגיה עלתה ב-50% ו-23%, בהתאמה, עם משקאות המכילים זרעי פשתה, בהשוואה לביקורות (p<0.05), אך עם לחמים הכוללים זרעי פשתה נרשמה עליה רק בהפרשת שומן בצואה (p<0.05).

                                           

החוקרים מסכמים וכותבים כי הן משקאות והן לחמים המכילים זרעי פשתה הפחיתו את רמות כולסטרול כללי ורמות LDL והביאו להגברת הפרשת שומן, אך נראה כי ישנה חשיבות להרכב ו/או עיבוד המזון.

Nutr Metab. 2012;9(8)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה