התועלת של שמן דגים בטיפול בדלקת חניכיים (Experimental Biology)

שמן דגים ותוספים אחרים המכילים חומצות שומן אומגה-שלוש ארוכות-שרשרת (LC-PUFA או Long Chain Polyunsaturated Fatty Acid) עשויים לסייע בטיפול בדלקת חניכיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס Experimental Biology.

החוקרים זיהו ארבעה מחקרים קליניים בהם נרשם שיפור בסימני דלקת חניכיים עם נטילת תוספים אלו, אך התוצאות היו מובהקות סטטיסטית רק בשני מחקרים שזיווגו את התוספים עם אספירין.

בנוסף, מחקר רטרוספקטיבי אחד ושלושה מחקרי חתך מצאו כי באלו שהרגלי התזונה שלהם כללו באופן קבוע כמות גדולה יותר של חומצות שומן בפרט אם אכלו כמות גדולה של דגים הסיכון לדלקת חניכיים היה נמוך יותר.

באחד המחקרים, שפורסם בשנת 2010 בכתב העת Journal of the American Dietetic Association, החוקרים התבססו על נתוני סקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) להשוואת כמות חומצות שומן שונות בתזונה של אמריקאים ובין שיעור דלקות חניכיים. הם מצאו כי הסיכוי לאבחנת דלקת חניכיים היה גבוה בשני-שליש באלו שצרכו כמות מסוימת של Docosahexenoic Acid , בהשוואה לאלו שלא צרכו כלל חומצות שומן אלו (יחס סיכויים של 0.69, p=0.009).

העדויות לתועלת של חומצות שומן אלו הן כה משכנעות עד שהממשלה באוסטרליה כבר התייחסה לחומצות שומן אומגה-שלוש כאל חומרי תזונה חיוניים, עם המלצה ל-430 מ”ג של חומצות שומן אומגה-שלוש ארוכות שרשרת, בכל יום, בנשים ו-610 מ”ג ליום בגברים. אך להמלצה זו לא הייתה השפעה גדולה. באוסטרליה, חלק קטן מהציבור עומד בהמלצות התזונה היומית. בארצות הברית עדיין לא הוסיפו את חומרי התזונה הללו לרשימת חומרי התזונה המומלצים על-בסיס יומי.

Experimental Biology 2012. Presented April 24, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה