התועלת של זריקות בוטוקס כנגד קשיים ביכולת למרכז את הראייה (מתוך הכנס השנתי ה-38 מטעם ה-American Society of Pediatric Ophthalmology and Strabsimus)

ממחקר חדש מבריטניה עולות תוצאות טובות לזריקות בוטוקס (Botulinum Toxin) לתוך השריר הישר הצידי (Lateral Rectus Muscle) במדגם קטן של חולים עם קשיים ביכולת למרכז את הראייה (Convergence Insufficiency). ממצאי המחקר פורסמו במהלך הכנס השנתי ה-38 מטעם ה-American Society of Pediatric Ophthalmology and Strabismus.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Convergence Insufficiency הינה הפרעה נוירו-מוסקולארית בה החולים מתקשים למקד את המבט בראייה לקרוב, עם אקסוטרופיה למרחק. למרות הטיפולים הניתוחיים הזמינים, חלק מהחולים נותרים תסמיניים.

בסקירה הרטרוספקטיבית זיהו החוקרים 10 חולים (8 נשים ו-2 גברים) בגילאי 9-62 שנים, שטופלו בזריקות בין השנים 1982-2010.

לאחר זריקות בוטוליניום טוקסין לשריר הישר הצידי, בשמונה חולים נרשם שיפור לאחר 2-3 שבועות. חולה אחד סירב לזריקות נוספות. התסמינים שבו בתוך 3 חודשים עד 6 שנים ביתר תשעת החולים. מספר זריקות האחזקה נע בין 2-11, עם ממוצע של ארבע זריקות. המעקב הממוצע ארך 3.8 שנים.

החוקרים מצאו כי בקבוצת החולים הקטנה הנ”ל נרשם שיפור משמעותי במרבית המטופלים. חלק מהחולים לא נדרשו עוד לטיפול ברעלן, אך אחרים קיבלו טיפול אחזקתי.

למרות שמדובר בטיפול מוכח היטב כנגד פזילה, החוקרים מאמינים כי זהו המחקר הראשון שבחן את תוצאות הטיפול בבוטוליניום טוקסין לטיפול במקרים של Convergence Insufficiency.

באשר לחסרונות, החוקרים טוענים כי הם לא רבים, תתכן צניחה קלה בלבד של העפעף, אך מדובר בתופעה נדירה מאוד ולרוב חולפת. אין תופעות לוואי אחרות ואין הגבלה על מספר הפעמים שניתן להזריק את הרעלן לכל מטופל.

מתוך הכנס השנתי ה-38 מטעם ה-American Society of Pediatric Ophthalmology and Strabsimus

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה