ישראל מקום ראשון ב-OECD בשיעור הגידול של ביטוחים רפואיים פרטיים (כנס המכון לחקר שירותי בריאות)

משרד הבריאות מפרסם היום (יום רביעי 14.3.2012) נתונים חדשים אודות ביטוחי הבריאות הפרטיים בישראל ביחס למדינות ה-OECD .

עיקרי המחקר שערכו דניאלה אריאלי, ניר קידר וטוביה חורב באגף לכלכלה וביטוח בריאות במשרד הבריאות, הוצגו היום בכנס השנתי של המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות בישראל.

להלן עיקרי הנתונים:

ההוצאה על ביטוחי בריאות בישראל עלתה בין השנים 2005 ל-2010 בכ-80% זאת לעומת עלייה ממוצעת של 10% בלבד בשאר ענפי הביטוח.


  • בממוצע, על כל שקל שמשלם האזרח בישראל לחברות הביטוח הפרטיות, עבור ביטוחי בריאות הוא מקבל פחות מ-50% בחזרה עבור שירותי בריאות.

  • מרכיב ביטוחי הבריאות הינו המרכיב המשמעותי ביותר בהוצאה לבריאות של משקי הבית בישראל. בנוסף, הגידול ברכש ביטוחי הבריאות הוא הגורם המרכזי לעלייה בהוצאה הפרטית לבריאות בעשור האחרון.

  • בין השנים 2003 ל-2009 החלק של הביטוחים הפרטיים בישראל מתוך ההוצאה הפרטית לבריאות עלה ב-21% לעומת שינוי של 7% בלבד במדינות ה-OECD (ראה תרשים 1).

  • בין השנים  2003 ל-2009 עלתה ההוצאה לביטוחי בריאות לנפש בישראל ב-58% זאת לעומת שינוי של 37% בלבד במדינות ה- OECD(ראה תרשים 2).

תרשים 1


תרשים 2

הערת המערכת: בדיון שהתקיים בכנס במהלך הצגת הנתונים נראה שהיה קונצנזוס שהגורמים המובילים למצב הדי חריג הזה בישראל הם התחושה בקרב הציבור שסל הבריאות הבסיסי אינו מספק, מסעות השיווק ו”ההפחדה” האגרסיביים של הגורמים ממשווקים ביטוחי בריאות משלימים ופרטיים, וכנראה גם בורות וחוסר הבנה של הציבור (אחד הנתונים שהוצגו בהרצאה היה שקיים שיעור לא מבוטל בציבור שנמצא כנראה במס’ תכניות ביטוח בריאות פרטיות/משלימות מבלי שהוא מודע לכך שקיימת כפילות וחפיפה ביניהן).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה