שאלות בנוגע לכיסוי הביטוחי של קולונוסקופיה וירטואלית בארצות הברית (Radiology)

אלו התומכים בבדיקת קולונוסקופיה וירטואלית ( Computed Tomographic Colonography) זוכים לתמיכה נוספת מהערכה חדשה של המחקר הראשוני שלהם, במטרה לשכנע את רשויות הבקרה לשקול מחדש את החלטתם כנגד כיסוי ביטוחי מטעם Medicare לבדיקת הסקר הלא-פולשנית כחלופה לבדיקת סקר לסרטן מעי גס ורקטום.

בשנת 2009, חברת הביטוח בארצות הברית דחתה את ההצעה לכיסוי ארצי של קולנוסקופיה וירטואלית, בעיקר בעקבות תוצאות מחקר National CT Colonography Trial, שכלל 15 מרכזים רפואיים ולא בחן את העוצמה האבחנתית של בדיקות CT Colonography באוכלוסיית המבוטחים ב-Medicare.

רופאים התומכים ברף מדעי גבוה יותר לבדיקות הדמיה, תמכו בהחלטה. עם זאת, לאחר שלוש שנים, שני הצדדים בוחנים מחדש את הנושא.

המחקר פורסם בכתב העת Radiology, ולא הדגים הבדל מובהק בדיוק האבחנתי של CT Colonography לזיהוי נגעים א-תסמיניים במעי הגס והרקטום ב-477 משתתפים בגילאי 65 ומעלה, וב-2103 משתתפים בגילאי 50-65 שנים.

בקרב משתתפים הזכאים לביטוח Medicare, הרגישות והסגוליות של CT Colonography לאדנומות גדולות (10 מ”מ ומעלה) עמדו על 82.1% ו-83.4%, בהתאמה, עם ערך מנבא חיובי וערך מנבא שלילי של 32.9% ו-98.4%, בהתאמה. בנבדקים צעירים יותר, הרגישות והסגוליות לאדנומות קטנות יותר עמדו על 91.5% ו-86.2%, בהתאמה, עם ערך מנבא חיובי של 20.3% וערך מנבא שלילי של 99.6%.

על-פי הממצאים העיקריים, ללא תלות בגיל, CT Colonography הינה בדיקה מצוינת כבדיקת סקר לסרטן מעי גס. אין הבדל ביכולת לזהות נגעים אלו, אם מדובר באדם מעל או מתחת לגיל 65 שנים.

עם זאת, מדובר בהערכה רטרוספקטיבית ודרושים נתונים פרוספקטיביים במבוטחי Medicare. הדרך הנכונה לעשות זאת היא להתחיל מחקר המתמקד באוכלוסיית משתתפים בגילאי 65 ומעלה, במטרה לקבוע אם CT Colonography הינה בדיקת סקר טובה בהם. מחקר חדש עשוי היה להיות אידיאלי בתיאוריה, אך אינו מעשי לאור העלויות. כעת בחנו את הנתונים הזמינים וערכו תת-ניתוח של הממצאים.

איגוד ה-American College of Radiology מתכנן לערוך סבב דיונים חדש בנוגע לכיסוי הארצי לבדיקות CT Colonography.

Radiology. Published online February 23, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה